Måste fråga en liten grej bara.

Sv: Måste fråga en liten grej bara.

Vi brukar slänga in granris och hela granar i hagarna och boxarna. Mums, säger hästarna! :d

Jag har också hört att man inte ska ge granris till dräktiga ston, för att de riskerar att kasta då? :confused: Vet ej om det stämmer...

Jag har hört att det är Björk som är tarmrensande på avmaskningsmedel, iaf enligt någon naturbok.. :)

Det är inte bra för dräktiga ston. (aborterande) Men det gäller nog om det är mycket.

hej
j håller med dig::::
"de får så mycket konstiga IDÈ-er av dessa granar" :banana: (hihihi) (skojjade bara)

kram o gott nytt år på dig

ok
tack för tipset
jag försöker lära mig, hur det funkar här på denna sida ......
så har du mer tipps att ge mig ... passs på -idel öra-.

jag letar just nu efter ett antal "inlägg" ang foderautomater o utfodring med automater???? har hittat dem EN gång - men inte nu HJÄLP VAR FINNS DE????

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
515
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
995
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 262
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej😊! Behöver hjälp att välja hösilage till mina två ganska lättfödda d-ponnyer🙏 Behöver ett silage med hyfsat lågt socker så det är...
Svar
5
· Visningar
418
Senast: Elo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama