Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

N
Hästvård Tjinixen på er alla Min häst har haft hovledsinflamation i båda fram, så hon är nu behandalad mot de o håller nu på att sätta i gång...
Svar
6
· Visningar
977
Senast: mul
·
N
Hästvård min kompis tog en häst på foder i somras.En connemara på 16 år.Innan hade hon stått 1 år och reds igång på en sommar.Efter c.a 1 månads...
Svar
1
· Visningar
700
Senast: Masse
·
Hästvård Hur har ni gjort med tandvården av era småtingar? När har de varit hos tandläkare första gången? Min tjej är 1,5 år nu och jag tycker...
2
Svar
27
· Visningar
3 074
Senast: Lilla Skutt
·
A
Hästvård förekommer det fortfarande??? *Nyfiken i en struuuut*:rofl:
4 5 6
Svar
115
· Visningar
13 729
Senast: brageh
·
S
Foder & Strö Tycker det är helt sjukt med dem som ger massa olika tillskott. Jag testade min kompis här om dagen, hon ger kanske 10 olika tillskott...
Svar
1
· Visningar
656
Senast: milly
·
K
Foder & Strö varför ger man hästen vitlök? på sommaren vet jag att det är bra mot fästingar..jag ger det till min häst nu bara för att han tycker...
Svar
6
· Visningar
801
Senast: nexxa
·
A
Hästvård på Msm och Glucosamin, och vilket ska vara bra till vad? Har en häst med hasledsinflammation och önskar alla tips jag kan få. Hästen...
Svar
1
· Visningar
654
Senast: aana
·
Foder & Strö Varför ger ni betfor? Har ni en andledning, isånafall vad? Eller ger ni bara betfor för dom flästa andra gör det, och vissa säger...
Svar
5
· Visningar
670
Senast: noris96
·
Foder & Strö Flyttade lille Camino från Caprifol idag. Usch vad det gör ont i hjärtat att se dem stå o skrika, men inte få svar från varann...
Svar
3
· Visningar
852
Senast: wrangler
·
Foder & Strö Hej! Ytterligare ensilage fundering från mig. :p När ensilaget/hösilaget ligger på stora, typ 400 kg, rundbalar, är det då viktigt...
Svar
3
· Visningar
1 048
Senast: ch791022
·
F
Foder & Strö Finns det någon vänlig själ här på Buke som skulle kunna väga upp hur mycket en liter vetekli väger?
Svar
2
· Visningar
633
Senast: Flundran
·
H
Hästvård Hejsan! JAg skulle behöva er hjälp med att få svar på några vårdkostnadsfrågor. Vad kostar per gång....? * Vaccination * Avmaskning *...
Svar
13
· Visningar
1 453
Senast: vickan
·
Foder & Strö Är det någon som vet hur mkt man ska ge hästen, jag har hört allt från 1 matsked till 1 dl ?? Mvh i
Svar
15
· Visningar
1 502
Senast: gejsa
·
K
Hästvård Hej Min häst har under en stor del av sitt liv haft sadlar som inte har passat och jag har läst om många med liknande problem. Men deras...
Svar
2
· Visningar
1 216
Senast: Jessica
·
C
Hästvård I somras kom det två hästar till stallet där jag rider. Båda var tunna och bestod i stort sett bara av skinn och ben. Revbenen syntes...
Svar
4
· Visningar
850
Senast: YellowGiraff
·
C
Hästvård Undrar hur mycket ni rider era unghästar och hur mycket vilar dom?Vår blir 4 år i april 2006. Har ni dom på längre perioders vila?
Svar
1
· Visningar
704
Senast: rosita
·
Foder & Strö vi har hösilage i stallet nu och det dammar.. hur illa är det när hösilage dammar? (att det inte är bra att det dammar vet jag men...
Svar
2
· Visningar
1 503
Senast: syrran
·
Hästvård Har en fråga. Har en ponny som haft problem med hoven. Har varit tvungen att skära bort en bit hov o fick plastlagning. Är det dumt att...
Svar
2
· Visningar
1 207
Senast: Matiz
·
Foder & Strö Varför tycker alla att det är så viktigt att analysera grovfodret? Jag har aldrig gjort det och känner ingen som gör det heller, och då...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
12 074
Senast: Tora
·
U
Hästvård Hej! Jag undrar bara om det är någon som har några bra metoder för att förebygga och bli av med hålväggar? Min häst får biotin som...
Svar
15
· Visningar
3 308
Senast: UnderIce
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter
  • Födda 2022