Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Hej! Har en kompis som precis köpt ett halvblodssto av den lite grövre typen (vikten uppskattad t 650 kg). Hästen är inte riden det...
2
Svar
23
· Visningar
1 894
Senast: llecarud
·
S
Foder & Strö Hejsan! Jag rider en varmblodstjej på 8 år, ca 165 mkh, lite åt det tunnare hållet, men inte pga undervikt, utan pga att hon håller på...
Svar
1
· Visningar
602
Senast: Coffeaclub
·
B
Foder & Strö Jag har en gammal häst på 27 år, ett sto klb trvare. Hon har dåliga tänder i inner käken. Som gör att hon har svårt att äta hö. Så vi...
Svar
5
· Visningar
813
Senast: Coffeaclub
·
Hästvård Min häst blev vaccinerad igår (blev drogad i samma veva för hans tänder blev raspade) sen idag när jag kom till stallet var han allmänt...
Svar
7
· Visningar
1 040
Senast: Kritos
·
E
Foder & Strö Hej hej!! Jag har efter ett tips här på buke:idea: skaffat magnesium då mitt sto kan vara lite "sto-grinigt". Funkar kanonbra!!! Nu...
Svar
6
· Visningar
976
Senast: Elemmírë
·
B
Hästvård Älsklingen har bronkit och han hade det när jag fick honom. Förra året gick han knappt att rida några månader under vintern, fick...
Svar
16
· Visningar
1 523
Senast: hofi
·
Foder & Strö fortsättning på mitt skolarbete. hur mycket hö/hösilage får era hästar per dag? hur mycket kraftfoder? (vilken sort är det)...
2 3
Svar
56
· Visningar
3 398
Senast: castle_bar
·
S
Hästvård Jag är sugen på att klippa ansiktet på min häst (restan av hästen är klippt) men detta enbart av useende skäl. Och hälsan går...
Svar
18
· Visningar
6 101
Senast: Kolsyrad
·
Foder & Strö Hejsan, Jag undrar om det finns någon här på bukefalos som har provat Hippo K9:s örter? Jag undrar bara för att mitt nu snart...
Svar
4
· Visningar
2 181
Senast: Jenny1
·
B
Hästvård Ja , så står det på Arnika gelens förpackning.. smörj in och lägg på ett våtvarmt omslag! vad menas med det egentligen? :confused:
Svar
5
· Visningar
1 766
Senast: Sarasara
·
N
Hästvård Är det någon som provat Air way från Equimins ? så här står det på hemsidan Beskrivning: En blandning av nio olika örter, alla kända...
Svar
3
· Visningar
1 327
Senast: noris96
·
U
Hästvård min häst hostar när ja börjar trava.. hostar 4 5 ggr o sen hostar hon inget mer. aldri hört henne hosta i stallet eller hagen. va kan...
2
Svar
21
· Visningar
4 188
Senast: T1na
·
H
Hästvård Vår häst äter andra hästars avföring. Har han brist på något? Tacksam för alla tips.
Svar
3
· Visningar
970
Senast: Giraff
·
A
Foder & Strö Min islandshäst har börjat kissa jättemycket (och dricka mer således). Några förändringar har skett på senaste tiden. Dels har jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 762
Senast: Balderum
·
Foder & Strö Har inte sett så många analyser. Är nyfiken på hur era ligger gällande smältbart protein och MJ. (Skriv gärna /kg torrsubstans eller...
2
Svar
24
· Visningar
2 405
Senast: Korven
·
A
Foder & Strö Har hört att det finns något som heter EPSM och som kan finnas i vissa fodermedel. Man skulle akta sig för detta om man hade Frieser och...
Svar
2
· Visningar
921
Senast: Arracsbullen
·
S
Hästvård Hej! Tänkte bara kolla om någon vet hur pass utbrett hjärnskada/hjärntumör är hos häst? Jag tänker på vilka svåra beteendestörningar...
Svar
7
· Visningar
7 168
Senast: svansjö
·
L
Foder & Strö Har en perfekt foderstat föurtom att det saknas protein, så nu undrar jag var jag får tag i billigt proteinrikt foder? :bump: :banana...
2
Svar
31
· Visningar
7 715
Senast: lemonadsaft
·
Foder & Strö Någon som kan hjälpa? Jag försöker få fram uppgifter om järnrikt vatten och hästar Vi har en egen brunn till vårat stall som vi...
Svar
7
· Visningar
7 101
D
Foder & Strö Har aldrig förstått (:o) Varför är det farligt för hästar att äta animaliska produkter? Hur farligt är det? Vad händer? biverkningar...
Svar
13
· Visningar
1 905
Senast: Egonson
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama