Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

H
Hästvård nån som har bra tips på hur man får ren en tjockpälsad fjording nu på vintern? kan ju inte duscha honom nu. sover alltid på samma sida...
Svar
6
· Visningar
912
Senast: palle
·
E
Hästvård Japp, det är just et jag undrar.. På bägge bakbenen(insidan) så har han några småå nästan skrap sår, på samma höjd. Kan det vara att han...
Svar
1
· Visningar
639
Senast: Ina79
·
Hästvård Amorina kastade föl i nionde månaden i mars i år. Stod på Ultuna i 8 dagar och höll på att dö, fick massor med mediciner. Tyvärr tänkte...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
4 295
Senast: orion_x
·
B
Foder & Strö Hel havre, krossad havre och betfor ? det har säkert funnits en sånhär tråd förut men jag orkar inte leta .. :bow:
Svar
6
· Visningar
1 018
Senast: amalia
·
Hästvård Börjar bli riktigt orolig för min häst. Min häst ska skos ca vart 10onde vecka enligt hovslagare och är nu inne på sin 14e eller 15e...
2
Svar
32
· Visningar
3 594
Senast: positivapuh
·
L
Hästvård Varje vinter får min häst skavsår av schabraken, han får skavsår vid länden, Nån som har ide vad som kan hjälpa ?
Svar
5
· Visningar
880
Senast: mackan
·
Hästvård Hej, mitt sto har fått diagnosen Si-leds problem. Mukslerna på höger sida är/har varit så tighta att de dra leden fel. Har nu börjat...
Svar
6
· Visningar
2 068
Senast: Plankton
·
G
Foder & Strö Min häst har varit förkyld under en period och då ätit riktigt dåligt. Fallit ur och blivit mager, stackarn. Jag skulle gärna vilja...
Svar
3
· Visningar
836
Senast: svea
·
Foder & Strö Min ponny har alltid varit väldigt fisig i magen. HAr hört att det kan bero på för mycket kraftfoder, men jag har svårt att tro det...
Svar
3
· Visningar
1 233
Senast: *NiraK*
·
Hästvård Jag kom att tänka på en ridskoleponny som jag träffat på, den hade från början ett framåt temperament, men började sedan att bocka av...
Svar
1
· Visningar
743
Senast: TheHunted
·
S
Hästvård Fick diagnos strålbenshälta o förändringar på strålbenet på mitt fullblodssto. Jättekul :cry: Vet. sa att det kom från riding på för...
Svar
5
· Visningar
1 741
Senast: Sunnyann
·
T
Hästvård Hejsan! jag är i desperat behov av råd och tips angående min häst som får återkommande kolikanfall. Hon är oftast sämre på vintern, lite...
Svar
1
· Visningar
688
Senast: Tölva
·
E
Hästvård Nu blir jag lite knasig... Men igår var min polle svullen på kotan och ner till hoven på bägge bak. Jag red en sväng å är nästan 100 på...
Svar
3
· Visningar
721
Senast: Boj
·
Hästvård min älskling har spatt den diagnosticerades första gången på våren då han skulle fylla 4 och sedan dess har jag alltid ridit med det i...
2
Svar
31
· Visningar
2 550
Senast: Djurjouren
·
M
Foder & Strö Använder man sig av något standard värde när man räknar ut kvoten med havre, korn & betfor?? Vad är dom värdena i sådana fall??:bump:
Svar
3
· Visningar
714
Senast: Mount Never Rest
·
E
Hästvård Jepp... hejsan allehopa!! Min polle har blivit hård i munnen nu under hösten/vintern då det blir svårare att rida dressyr utan ridhus...
Svar
2
· Visningar
706
Senast: EnTjej
·
P
Hästvård Lite bakggrundsfakta... Har en tio årig varmblodsvalack som jag har haft i snart i två månader. allting har fungerat bra, han står i...
Svar
10
· Visningar
826
Senast: Piraja
·
C
Hästvård Om man opererar bort en lös benbit som har suttit på ett sådant sätt så att den ej har gjort skada i leden, skall hästen kunna fungera...
Svar
9
· Visningar
922
Senast: Etoile
·
B
Foder & Strö jag har ingen höanalys än så jag vet att det är omöjligt att veta exakt, men tror ni att det "fattas" någonting i denna foderstaten. Han...
Svar
3
· Visningar
657
Senast: Antiqua
·
M
Hästvård Någon som har träffat på detta???:confused: Vad gör jag för att hjälpa min häst så mycket som möjligt??? Vart finns de/hur...
Svar
5
· Visningar
2 907
Senast: Balderum
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama