Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

K
Hästvård jag har nyligt tagit ett treårigt sto på foder, barfotaverkad. tidigare i veckan upptäckte jag att hon har små fåror på hovens...
Svar
8
· Visningar
922
Senast: vdb
·
Foder & Strö Hej! Min shettis får förnuvarande fibergi som kraftfoder. Men jag har fått en säck Krafft Grund och nu undrar jag vilket ni tror...
Svar
5
· Visningar
966
Senast: Carolrita
·
R
Hästvård Hej Vi har tidigare haft cancer på ett gammalt arabsto (30 år) och jag misstänker nu att min 12-åriga travhäst också fått cancer...
Svar
3
· Visningar
788
Senast: russpuss
·
B
Foder & Strö handen på hjärtat, gör ni träckprov INNAN ni avmaskar?? hästgymnasierna predikar detta starkt med man känner sig bara som en tjatig...
Svar
14
· Visningar
1 054
Senast: Huntress
·
Foder & Strö Hejsan Har fått analysprotokollet på hösilaget som jag funderar på att köpa. Vill höra från er andra om det verkar ok, värdemässigt...
Svar
6
· Visningar
919
M
Hästvård Hej är ny här. Jag skulle behöva lite råd. Har fått stålröta på min häst som är en arab. Tvättar rent med jodopax och stoppar in bommul...
Svar
5
· Visningar
1 689
Senast: emindy
·
F
Hästvård har upptäckt att min häst har som små "sårskorpor/exemskorpor" lite här och där på kroppen, typ rumpa rygg, bog.Inga mänder men så man...
Svar
10
· Visningar
2 519
Senast: Fantasi
·
Hästvård ni som har skimmlar... vad tvättar ni svansarna med? hur jag än gör är min hästs svans fortfarande gulaktig..jag blir galen! :devil...
2
Svar
25
· Visningar
1 664
Senast: Ämelie
·
Hästvård Min häst har en parti längs mankammen där manen av någon okänd anedning blivit avskavd. Finns något knep/huskur för att få den växa ut igen?
Svar
10
· Visningar
1 399
O
Hästvård Jag har hört talas om att en del hovslagare varmskor, men vet inte exakt vad det innebär. Kan någon förklara? Finns det fördelar...
Svar
18
· Visningar
2 553
Senast: hovis
·
Hästvård Ni som har/har haft hästar med fång, hur var konvalescensen för den hästen? Hur lång och vad innefattade den?
2 3 4
Svar
74
· Visningar
7 210
Senast: knyttet
·
B
Foder & Strö Vad få era hästar till julgodis? :) finns det ngr nackdelar för hästen att låta den äta granris?? :confused:
2
Svar
26
· Visningar
3 504
Senast: B&B
·
Hästvård Min fyraåring blev halt för två veckor sedan och i samband med röntgen upptäcktes en hörnbensfraktur. (jag tror i alla fall att den...
Svar
10
· Visningar
1 669
Senast: Fiorano
·
P
Hästvård Om jag skaha min häst på ett bete i sommar tänkte jag att hon skulle stå utan skor eftersom förra året gjorde alla hästarna det och...
Svar
4
· Visningar
666
Senast: ch791022
·
S
Hästvård Vad är P1 för tand? Snälla svara, behöver verkligen denna hjälp fort! :crazy:
Svar
4
· Visningar
701
Senast: Antiqua
·
L
Hästvård Har en D-ponny med rätt bra sadelläge. Problemet är att han reagerar så fort sadeln läggs på. Han hugger i luften och står ngn i...
Svar
12
· Visningar
1 104
Senast: Nalle_Björnen
·
Hästvård Mina halvblod och fölungar är ute i natt. Trots att det är december, snö på marken och ingen ligghall att gå in i... :smirk: I kväll...
2
Svar
27
· Visningar
2 151
Foder & Strö Analysen har kommit. Stallägaren har tjatat i evigheter på höleverantören.... Vi har fodrat med oanalyserat hö så länge och jag är rätt...
Svar
12
· Visningar
1 804
Senast: elle12
·
J
Hästvård Hejsan, Tänkte bara uppdatera er lite om hur det går med min dotters ponny som fick en gaffelbandsskada i september. Vi var på...
Svar
2
· Visningar
614
Senast: Jacky
·
H
Hästvård Ja, hur ofta tvättar ni era hästar? /M
2
Svar
27
· Visningar