Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
bettysmatte skrev:När du (och andra) pratar om Proviva, menar ni då fruktdrycken?
Versace skrev:En undran - dessa hästar som fortfarande inte är stabila. Hur länge har de varit dåliga och hur visar de denna instabilitet? Har någon av dem bytt Metacamen mot något annat?
_Runaway_ skrev:Ni som gett Proviva. Menar ni att det ha verkat positivt för fånganfallets tillfrisknande? eller är det bara för magen ni ger det?
krambanan skrev:*knapplån*
Om jag har fattat allt rätt så är ju NSAID's (butta t ex) skadliga för tarmen. Inte så konstigt att man då får bra resultat med Proviva som är snällt mot magen och tarmen.
/Maria
Austarla skrev:Undrade bara över det du skrev "tills sänkningarna hade rätat ut sig" och att röntgenbilderna var bättre efter behandling. Menar du hoven kan dra upp hovbenet igen till sin normala position? Barfotaverkare menar ju det, men finns det även veterinärer och traditionella hovslagare som tror det?
krocket skrev:Ok - tack!!! När du gav 3 dl - gav du det på ett eller flera tillfällen?
:smirk: Krocket
cassina skrev:Hade alltid det hemma samt Protexin.
Saigon skrev:2
Med icke stabila menar jag att de får fångkänningar emellanåt. Dvs att de blir varma och omfotade dvs får små återfall.
orion_x skrev:Min häst beter sig så nu, och hon fick finadyne. Fast vi avbröt behandlingen efter 5 dagar eftersom hon då var "bra". Kan det vara så att det blir svajjiga för man avbryter behandlingen med inflammationshämmande för tidigt?
orion_x skrev:Min häst beter sig så nu, och hon fick finadyne. Fast vi avbröt behandlingen efter 5 dagar eftersom hon då var "bra". Kan det vara så att det blir svajjiga för man avbryter behandlingen med inflammationshämmande för tidigt?