Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Nu på vintern ser man ju kisset i hagen tydligt och jag har även tidigare år noterat att det ser väldigt rött ut (inte direkt när hästen...
2
Svar
21
· Visningar
4 037
Senast: Ambra
·
O
Foder & Strö Ja - det är just det jag undrar: vilka analysvärden kan man räkna med på bryggerijäst? MVH Okeanos
Svar
2
· Visningar
700
Senast: Okeanos
·
Hästvård hur länge ska man vänta innan man rider efter vaccenation? samma dag kan jag räkna ut själv, men dagen efter?
Svar
19
· Visningar
1 132
Senast: mumin
·
M
Hästvård Hur lång tid brukar det ta för en häst att känna sig hemmastadd på ett nytt ställe efter en flytt? Det är väl olika på olika hästar...
Svar
12
· Visningar
788
Senast: MaLu
·
J
Hästvård Min fina lilla pålle har fått ett sår på hasen...... :( Skulle tro att det är skav från när hon ligger ner. när jag köpte henne för ca 2...
2
Svar
30
· Visningar
3 275
Senast: Annika Källse
·
M
Hästvård Jag skulle vilja veta vad som händer hos den femåriga hästen! Vad utvecklas just i den åldern.. Vad ska man vara uppmärksam på...
Svar
12
· Visningar
1 071
Senast: mackan
·
C
Hästvård HJÄLP!!! SNÄLLA!!! Jag har en 19 årig NF valack som har problem med haserna, de är lite raka och så har han gått ganska hårt i sitt...
Svar
6
· Visningar
1 381
Senast: Boj
·
K
Hästvård Vet att det är tillåtet att skjuta sin egen hund katt och mindre djur när det är dags. Har för mig att med hästar får man inte göra så...
Svar
17
· Visningar
6 902
Senast: trollsetra
·
A
Foder & Strö Behöver hjälp i valet och kvalet. Min häst har tidigare fått olja i fodret varje dag för att smörja magen. Trots det har hon vid något...
Svar
6
· Visningar
2 662
Senast: Catinca
·
Foder & Strö Mitt svar är: NEJ, det behövs inte alltid. Bara ibland. Förklarningen får ni senare. Så vad säger ni andra?
2 3
Svar
55
· Visningar
3 501
Senast: milly
·
Hästvård jag rider ett fyra år gammalt P.R.E sto som kom till Sverige från Spanien som två-åring. sommaren 2004 och 2005 har hon roat sig med...
Svar
11
· Visningar
2 182
Senast: Zaida
·
G
Hästvård Tänkte bara höra efter ang. en sak...Har 2 hästar hemma på gården som går ute från ca 6 - 20.30 varje dag.dom får hö i hagen 3 gånger om...
Svar
10
· Visningar
819
Senast: anjo645
·
Foder & Strö Finns det några biverkningar eller så på att ge biotin? Är det något man inte bör ge någon speciell grupp hästar? Ska man vara försiktig...
Svar
2
· Visningar
810
Senast: _Runaway_
·
L
Foder & Strö Jag ger hösilage, betfor, krafft grund, linfröolja samt mineraler. Vad har egentligen betfor för näringsinnehåll? God jul.. :cool:
2
Svar
28
· Visningar
1 916
Senast: Björk
·
T
Foder & Strö Fodrar man i samma mängder med hö ensilage som med vanligt torrt hö? Fått höra att om hästen fodras med 2 kg vanligt torrt hö vid ett...
Svar
3
· Visningar
1 235
·
Hästvård Någon som vet något preparat eller liknande som verkar immunförsvarshöjande? Eller något som kan vara bra att ge vid hosta? Min häst...
2
Svar
26
· Visningar
3 523
Senast: Sass
·
P
Hästvård Kort fråga: Kan man undgå att upptäcka spatt vid en veterinärbesiktning med böjprov?
Svar
9
· Visningar
1 217
·
T
Hästvård Är det någon som vet om det är möjligt att "beställa" röntgen av viss del av ex vis bakben utan att kliniken ska dra igång sitt vanliga...
Svar
7
· Visningar
1 064
Senast: Splittan
·
Hästvård Okej, om jag förstått det hela rätt angående bädd, så ska den vara REN och torr för hästen at ligga på? Man lägger ren halm uppepå när...
Svar
5
· Visningar
969
Senast: Hallonsoda
·
Foder & Strö Nu måste jag tjata om mitt fullblod igen, men han har börjat med nåt konstigt beteende när jag ska ge honom hö i hagen (Morron och lunch...
Svar
8
· Visningar
978

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka