Immunförsvars höjande?

Sv: Immunförsvars höjande?

Ismovit!
Kostar visserligen skjortan (2000:- för en åttaveckorskur), men gör stor nytta.
Kontakta Regiondjursjukhuset i Hbg om du vill veta mer.

Immer

Hejsan!

Min häst drabbades av hosta som sedan ledde till kvickdrag pga en infektion/virus. Han fick flera omgångar penicillin, vilket körde hans immunförsvar i botten, men det hjälpte inte. Så vi körde honom till Skara där han behandlades med kortison, men inte heller det hjälpte. Han blev bara sämre och såg ut som ett benrangel. Vi trodde vi skulle få ta bort honom, men bestämde oss för att pröva akupunktur (för de inre organen) och homepatiska medel. Och idag är han frisk som en nötkärna och man kan inte tro att han har kvickdrag, hostar inte mer än vilken frisk häst som helst.

Alger vet jag har hjälpt en del. Men köp INTE från alg-börje, jag vet folk som har köpt därifrån och hästarna har bara blivit sämre. Kolla Wendal Herbs (www.wendals.com) eller Hilton Herbs (www.hippok9.se) om de har alger.

Hoppas pållen piggar på sig!

Alger vet jag har hjälpt en del. Men köp INTE från alg-börje, jag vet folk som har köpt därifrån och hästarna har bara blivit sämre. Kolla Wendal Herbs (www.wendals.com) eller Hilton Herbs (www.hippok9.se) om de har alger.

Det där håller jag inte alls med om. Det är just Alg-Börje som har de bästa algerna!

manina skrev:
Hejsan!

Min häst har ätit alger ifrån Alg-börjes i två år nu, och det har inte varit några problem alls...

Immer skrev:
Ismovit!
Kostar visserligen skjortan (2000:- för en åttaveckorskur), men gör stor nytta.
Kontakta Regiondjursjukhuset i Hbg om du vill veta mer.

Immer

Tack för tipset! Jag ringde hbg och frågade. En 2 månaders kur kostade 700:- :banana:
Känns säkrare att använda nått som djursjukhusen säljer än från andra ställen :o
Men vet inte om jag ska ge eller ej. Hon i hbg sa att de blev sämre i början.... Men det kan ju vara värt ett försök!

Liknande trådar

Hästvård För någon månad sedan var jag till klinik och endoskoperade djuret då hon fått lite djupare hosta (två ggr vid igångsättning till...
Svar
2
· Visningar
820
Senast: Corax
·
Kropp & Själ Jag skulle behöva lite råd.. Och tycker att ämnet är lite för känsligt för att prata med bekanta osv. om.. Sedan några veckor tillbaka...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 717
Senast: Egonson_
·
Foder & Strö Någon som vet om morötter är för svårsmält för ett 8 månaders föl? Min fölunge har börjat få magknip när hon står inne sedan ca en...
Svar
8
· Visningar
3 050
Senast: maria_b
·
F
Gravid - 1år Jag behöver hjälp med att redan ut tankar, känslor och få perspektiv. Skriver denna tråd under annan nick. Något jag egentligen inte...
2
Svar
24
· Visningar
6 618
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Promenadskor vinter