Vad ger du för mat till dina pållar?

Sv: Vad ger du för mat till dina pållar?

Får man tävla när man ger djävulsklo???
Har hört att man inte får det men jag vet inte.

Kram

Ängshö, lusern, majsolja, linfrö, msm, mineralsten och en massa sly och annat i hagen.

Kram

*hö
*fibergi
*mineraler
*betfor
*vitlök
*morötter

Så vitt jag vet får man det. Själv har jag bara gett det i någon månad och inte över tävlingssäsong.
Annars är det rätt många som gör det iaf även på elitnivå.
Men på min förpackning står det att det inte räknas som doping.
Viktigt är väl att kolla på olika märken eftersom det kan vara starkare/svagare.

Pja...

Hösilage
Halm
Krafft Lucern hack
Mineral plus
Biotin (shettisen)
Matolja (shettisen)
Tillfälligt Djävulsklo (stora hästen)

hö, hösilage, helhavre, krafft müsli, krafft blå mineraler, enzion, rosenlunds örter, vitlökspulver, microbalans

hmm..ja du.. jag ger mitt sto ca 10 kg hö, 10 dl kraft grund, 12 dl betfor, vitlök, mineraler, B-vitamin och morötter varje dag. Men börjar bli osäker på om detta räcker för henne...hon har blivit väldigt mager och jag vet inte hur jag ska få upp hullet på henne....öka lite i hö och ge lite havre eller korn kanske...för jag har bara haft henne i 2 månader och när hon kom så stod hon på bara havre och hö, så jag kunde ju inte bara slänga i henne massa betfor och kraft. så jag ökar hela tiden lite.

Hö, korn, betfor, krafft protein, krafft miner blå:D

lemonadsaft skrev:
Jag ger hösilage, betfor, krafft grund, linfröolja samt mineraler. Vad har egentligen betfor för näringsinnehåll? God jul.. :cool:
I vinter: Hö, betfor, havre, mineral och E-vitamin

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
995
Foder & Strö Har för första gången en häst där man måste vara lite betänksam kring i vilken form man ger foder. Hon har en djup tandficka och...
Svar
14
· Visningar
572
Senast: WildHorse
·
Foder & Strö Jag blir alldeles snurrig av alla olika fodersorter, tillverkare och näringsinnehåll. Buke, hjälp! Hästen är av den tunnare sortens...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 675
Senast: Fazeem
·
Foder & Strö Ja, behöver ge tillskott för Zink och Kopper. Har gett från Krafft och Trikem, det har funkat super bra. Bytte sen till ForagePlus och...
Svar
14
· Visningar
1 929
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama