Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hittade min häst i hagen idag, med tjock och varm bakkota. Värmen var tydlig och svullnaden var synlig, men inte jättestor. Svullnaden...
Svar
8
· Visningar
3 134
Senast: LinnéaL
·
L
Hästvård Jag skrev ju en tråd om min sjuka häst, han som inte kunde röra isg/äta eller dricka efter en vaccinering. Kanske minns ngn av er, i...
2
Svar
23
· Visningar
2 529
Senast: Jacky
·
K
Hästvård Var på Åby idag.. var helt inställd på att få pållen friskförklarad, han var ju nästan helt bra förra gången.. (blev skadad 11 sept.)...
Svar
6
· Visningar
1 503
Senast: kkaarriinn
·
G
Hästvård Är det ngn som har varit med om en utdömd häst som senare har blivit ridbar/frisk? Min häst har fått diagnosen "aldrig mera ridbar"...
2
Svar
21
· Visningar
2 512
Senast: Ambra
·
C
Hästvård Tänkte beställa träckprov men vet inte riktigt var man kan köpa eller beställa detta, tips?
Svar
11
· Visningar
1 278
Senast: Mynta2
·
B
Foder & Strö min häst tröttnar på sitt kraftfoder efter ngt månader och vägra äta upp det. har hittills bytt foder efter ngr månader för att hon ska...
Svar
13
· Visningar
950
Senast: Binsan
·
C
Hästvård ...Hmm...Vet faktiskt inte om jag lagt tråden på rätt ställe....Nån moderator får gärna flytta den isåfall... Jag har en liten...
Svar
4
· Visningar
1 062
Senast: Carolrita
·
Foder & Strö Hej Alla! Jag kommer, av olika anledningar, fortsättningsvis ge mina hästar både hö och ensilage. Min fundering är; vad säger ni, är...
Svar
1
· Visningar
603
Senast: Tumlarunt
·
H
Hästvård Min häst är alltid snorig... Inte nåt gult o kladdigt utan bara alldeles genomskinligt och lättflytande. Han har varit det sedan jag...
Svar
3
· Visningar
1 328
Senast: noris96
·
Svar
32
· Visningar
1 946
Senast: fälttävlansnörd
·
L
Foder & Strö http://www.baileyshorsefeeds.co.uk/prod_no13.htm Jag hatar pelletrerat foder, och dom hade ju jätte många olika sorters müsli :D Har...
Svar
3
· Visningar
779
Senast: lindaplutt
·
Hästvård Min häst har en större mer utflytande högerhov (fram) än vänster som är mera "rak"... vad beror det på? Har hört att det kan vara så att...
Svar
14
· Visningar
1 454
F
Hästvård Nu har jag varit in med pållen jag funderar på att köpa och resultatet blev följande: markerar 1/2 grad högt hf och 1/2 grad lågt vb...
Svar
10
· Visningar
1 487
Senast: Fantasi
·
Foder & Strö Jag har alltid trott, och alltid hört, att vitlök tllsammans med det övriga fodret man ger är bra. Men, så pratade jag med en vän...
Svar
17
· Visningar
1 272
Senast: mumin
·
M
Foder & Strö Är det någon som har problem med mycket kvarlämnat grovfoder i boxen? Kanske även någon med en förklaring, något tips eller en bra...
Svar
12
· Visningar
944
Senast: marygoround
·
K
Hästvård Min gamla sällskapshäst har fått ett sår högt upp på insidan av bakbenet, hur han har fått det har jag ingen aning om, men han är expert...
Svar
3
· Visningar
916
Senast: Cronis
·
E
Foder & Strö Nu vill jag endast ha svar av barfotahäst kunniga. Min barfotaverkare råder mig att ge inte betfor, eller säd eftersom att hästar får...
Svar
13
· Visningar
1 511
Hästvård Behöver bolla lite funderingar och även få lite tips. Drar historian lite kort först. Stor tungt halvblod som fick en bäckenkrans...
Svar
2
· Visningar
1 105
Senast: Darby
·
Hästvård Är "lat" och kopierar in texten från min "dagbok", hoppas det är ok ;) Åkte ut till stallet straxt innan lunch. Hade haft fullt upp...
Svar
7
· Visningar
1 058
Senast: Lydia
·
Foder & Strö Vad tycker ni man kan ge en häst som godis och då menar jag inte bara äpplen, morötter, knäckebröd. Appelsiner, mandariner, bananer...
2
Svar
24
· Visningar
3 086
Senast: aenglah
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar