Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Jag fick reda på att mitt sto drabbats av korsförlamning. Nu vill jag veta allt. Läkning , vad man gör ,hur det bara blir så Vilka...
2
Svar
32
· Visningar
4 345
Senast: lsz
·
H
Hästvård Hästen fick för en tid sen ett balltramp på ena fram. Var väldigt litet så tfvättade det bara och sen började den att läka ihop. Sen...
2
Svar
37
· Visningar
3 311
Senast: crocket
·
M
Hästvård Jag vet att det finns många trådar i ämnet men jag hittar ändå inte riktigt svar på mina frågor. Jag undrar hur man bäst ska bära sig...
Svar
4
· Visningar
837
Senast: MaLu
·
Svar
1
· Visningar
522
M
Foder & Strö Är det nån som vet hur många gram? 1 mått av kraffts magnesium är???
Svar
4
· Visningar
653
Senast: mahlmt
·
Hästvård Min häst har nyl blivit behandlad för hovledsinflammation och har nu fått fenylbut-nånting (kan inte tyda vets. handstil, kan det vara...
Svar
6
· Visningar
899
Senast: TantEster
·
K
Hästvård Inkar-Vårtor-Melanom(skimmelsjuka) Hur ser man skillnad på dessa? Vad är symtomen? Är det någon som har bilder så man ser skillnaden...
Svar
15
· Visningar
4 680
·
P
Foder & Strö Varför, varför inte?;) Jag blöter allt kraftfoder, havre, betfor och korn. Brukar blanda ihop allt i vatten. Bra eller dåligt? Jag...
Svar
15
· Visningar
1 253
Senast: Piraja
·
C
Hästvård Min häst är allt lite konstig. En sak hon gjort nu den senaste tiden när hon äter hö är att ta en tugga, gör höt till en korv och sen...
Svar
13
· Visningar
1 356
·
Foder & Strö När ni med fångkänsliga/drabbade hästar ska räkna ut foderstat; Räknar ni precis som vanligt med de behov hästen har. Altlså ser ni till...
Svar
4
· Visningar
653
Senast: aiquen
·
Hästvård Jag ska grundvaccinera om min häst eftersom det är över två år sen hon vaccinerade senast (mot hästinfluensa och stelkramp) Jag undrar...
Svar
2
· Visningar
604
Senast: elle12
·
M
Hästvård Vet. ska dra ut vargtänder på vår häst, Hur lång tid har det tagit för er innan ni fick rida igen??? Alltså med bett i munnen??
Svar
5
· Visningar
691
Senast: Hot Shot
·
Hästvård Fullblodet jag har haft så mycket besvär med... Hon är nästan blind... Så det är antagligen där många problem har suttit.... För er...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 480
Senast: palle
·
F
Foder & Strö Har hört flera förståsigpåare säga att man ska ge mer havre om hästen är lite lat. Känner mig tveksam till detta. Kommer viljan...
Svar
7
· Visningar
922
Senast: AnnaKarinA
·
H
Foder & Strö Havre, är det bra att ge till hästar som är lata, få dom lite piggare?
Svar
3
· Visningar
809
Senast: Skrauti
·
Foder & Strö Dåligt proteinvärde på höet :( Jag ska räkna ut foderstat till min häst och vill gärna att det ska bli lite volym så det inte är...
Svar
9
· Visningar
3 744
Senast: eldione
·
L
Hästvård Fasen oxå! :cry: Min häst är halt.. Jag har ju haft en hel del skoningsproblem med min häst som inte alls vill ha skor bak. Nu har...
2
Svar
26
· Visningar
2 047
Senast: Labero
·
Hästvård En häst i stallet har blivit halt och väldigt svullen påde ovanför och under hasen v.b. (hon var rejält tjock och hård i benet)...
Svar
1
· Visningar
1 007
Senast: fejko
·
L
Foder & Strö Hej! Jag var på Globen och tog med mig en provpåse med St. Hippolyts Hesta Mix Müsli hem. Gav min häst (islandshäst) litegrann när...
Svar
10
· Visningar
1 721
Senast: charnac
·
Hästvård upptäckte här om dagen att hästen ömmar precis mellan öronbasen och första halskotan. inte av att man bara lägger handen där men av ett...
Svar
1
· Visningar
950
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama