Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Just nu går våra hästar på stallägarns hösilage, men om några veckor ska vi börja använda vårt. Vi har från två olika åkrar. Från den...
Svar
9
· Visningar
1 197
Senast: _86a_
·
D
Hästvård Kanske amatörfråga, men ändå. Om hästen (med vita hovar) har röda/lila (blod?) fläckar på hovväggen, vad är det då?:confused:
Svar
6
· Visningar
5 958
Senast: nexxa
·
Foder & Strö Pratade med en tjej på jobbet idag som är läkarstudent, vi pratade om förkylningstider, extra c-vitamin mm mm. En annan jobbarkompis...
Svar
1
· Visningar
577
Senast: HelenaHandberg
·
Foder & Strö Har analyserat hösilage som tydligen har rätt okej värden och fått hjälp med en ungefärlig foderstat. Han beräknades behöva 12 kg...
Svar
5
· Visningar
816
Senast: Annki
·
Hästvård Min 1-åring dog hastigt i (konstig) sjukdom i lördags och flera har önskat veta hennes symtom.. Kl 5 vid morgon fodring var allt ok...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
15 679
Senast: Zenith
·
Hästvård Funderar på kommande sommar då pålle ska klara sig utan fånganfall. Kan det här vara en bra lösning? Man låter först hästar beta av...
Svar
5
· Visningar
903
·
B
Foder & Strö Hej hej.. jag har två barfotaverkade islänningar som går på lösdrift och har tillgång till ganska stora betesmarker. Nu är det så att...
Svar
7
· Visningar
2 922
Senast: pinky
·
Hästvård Min lillskit till häst har fått nån sorts svamp i pälsen. Jag fick utskrivet ett medel som jag ska massera in varje dag på honom i tre...
Svar
3
· Visningar
680
Senast: manina
·
F
Hästvård Jag har kollat på en häst idag, hittade endast ett fel på honom, då jag drog fingrarna på vardera sida om ryggraden, halvhårt, så...
Svar
8
· Visningar
1 158
Senast: manina
·
L
Hästvård Hur får man till en bra (hygienisk) bädd? Jag började tänka bädd för 2 veckor sen ca och hade ett tjockt lager spån (ny box) och sen...
Svar
9
· Visningar
1 034
Senast: Lintu
·
Hästvård skulle vilja ha era åsikter om en sak. vi har en liten b-ponny, som rids 2-3ggr/v, ung, ibland mer, ibland mindre, väldigt...
Svar
8
· Visningar
5 244
Senast: tazza
·
Hästvård Hur ofta skurar ni hästens vattenhink? Byter ni vattnet helt varje dag och diskar ur hinken med diskborste, eller fyller ni bara på...
2 3
Svar
56
· Visningar
3 415
Senast: fälttävlansnörd
·
Hästvård Vet inte om denna tråd skall ligga här men men så kand vet vara:) Såhär e det iallafall, i fredags åkte vi till vetrinären med min...
Svar
5
· Visningar
791
Senast: Linduzz
·
P
Hästvård Min häst får nästan skav av alla hennes täcken.. Jätte svårt att hitta något som sitter jätte bra på henne. suck! Sen så får hon skav på...
Svar
12
· Visningar
1 091
Senast: whalan
·
D
Hästvård Har bara en liten fråga, har just köpt ett halvblod född 1999. hon är ca 159 nu, väldigt omusklad och mager. Undrar bara hur länge en...
Svar
4
· Visningar
706
Senast: Dova
·
Hästvård Vad kan det bero på att hästen har undertemp? Reagerat på att min pålla beter sig som om hon går på Valium för tillfället. Håller på...
Svar
2
· Visningar
1 400
Senast: lizzie
·
U
Hästvård min häst har ju hostat lite vid ridningen..o igår upptäckte ja lite gult o så i nosen. så antar att hon håller på eller är förkyld...
Svar
2
· Visningar
650
Senast: Uddatyp
·
Hästvård Hittade min häst i dag på morgonen jämntjock i båda bakbenen. Kollade igenom honom och hittar inga sår. Han är inte varm och inte häller...
2
Svar
31
· Visningar
4 874
Senast: mul
·
Hästvård Ska grundvaccinera tre av stallets fyra hästar både stelkramp och influensa - men den fjärde hästen ska åka till ny matte om 1-2...
Svar
1
· Visningar
571
Senast: mul
·
R
Foder & Strö hej hej :D kan man hälla olivolja i korn bla? vrf gör man d i såfall?? kram:p
Svar
11
· Visningar
1 151
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama