Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö sitter och läser på ett av våra föräskringsbolags webforum, och hittar detta. En diskussion om en/hösilage/hö. Saxat: Tillsätter man...
Svar
4
· Visningar
1 627
Senast: elle12
·
M
Hästvård Har bytt hovslagare till min häst nu å han tyckte att jag skulle börja använda matolja på hennes hovar för dom var lite för torra så dom...
Svar
15
· Visningar
2 970
Senast: da_hannah
·
A
Foder & Strö Så här är det nu: Utsläpp: Kraftfoder i stallet, sedan ut i hagen och äta hö ute. Ca vid 8-tiden. Ute i hagen hela dagen...
2
Svar
26
· Visningar
1 752
Senast: ako
·
Hästvård Min pålla på 16 år har haft kolik upprepade gånger nu i vinter, hon har varit på klinik och prover har tagits. Det som hittades var...
Svar
5
· Visningar
1 065
Senast: Yamaha
·
P
Hästvård Hej! Finns det någon som kan ge mig en bra hemsida eller fakta med bilder om hästens benställningar + exteriört (stupande bogar...
Svar
13
· Visningar
1 411
Senast: vaggvisa
·
Hästvård När en häst har en låsning som aldrig riktig släpper vad kan det bero på? / Undrar bara och vill inte ha några påhopp..
Svar
10
· Visningar
4 312
Senast: Miss Sixty
·
E
Hästvård Är det någon som har en massa bra tips på bra hästleksaker? Har en 4:åring och en 10:åring som skulle behöva sig lite hjärngympa...
Svar
7
· Visningar
1 558
Senast: Linduzz
·
F
Hästvård Är lite osäker var jag ska lägga tråden, provar här... Min fråga är: Vad kostar det att triangelmärka hästen? Jag är medveten om att det...
Svar
11
· Visningar
1 077
Senast: Felway
·
J
Foder & Strö Hejsan! Jag blir bara så "trött" på allt folk som ger sina hästar massor med kraft, mineraler och tillskott utan att ens veta om de...
Svar
5
· Visningar
1 076
Senast: fälttävlansnörd
·
Hästvård Jag har en travhäst med mkt muskelproblem. Han blev väldigt långhårig och eftersom han tränas hårt så valde jag att klippa honom men det...
Svar
14
· Visningar
1 160
Senast: syrran
·
Foder & Strö Har någon Förslag på vad men kan ge en kräsen häst för kraftfoder? Han gillar inte pellets, vare sig torrt eller uppblött, betfor går...
Svar
10
· Visningar
1 716
Senast: Machen
·
Foder & Strö I stallet där jag rider finns en två-åring som inte trampar genom sina kotor ordentligt. Blodproven visar ingen brist på något och alla...
Svar
12
· Visningar
997
Senast: syrran
·
L
Foder & Strö Bara undrar om man måste vaccinera mot botelism om man ger hästarna hösilage? jag vet några som inte gjort det, men kan det vara farligt...
Svar
6
· Visningar
992
Senast: Iccic
·
  • Låst
Hästvård Diskussioner i ämnet barfotametoden, alla är välkomna att diskutera problem och problemlösningar. Diskussionen kan omfatta de som...
36 37 38
Svar
742
· Visningar
59 092
Senast: Curlyhorse
·
L
Foder & Strö Öppnade precis en ny hösilagebal. Alla balar har tills nu varit fina med ts 60 och proteinvärde på 33%. Denna balen visade sig dock...
Svar
7
· Visningar
1 450
Senast: Netika
·
B
Hästvård Har en gammal häst född 1983 som är utdömd sen några år tillbaka på grund av pålagringar på ena frambenet. Han har nu haft lite mugg som...
Svar
15
· Visningar
1 274
Senast: Niclas
·
Foder & Strö Har ett bekymmer med "tävlingsutfodring" som jeg har grublet på en stund.. Bakgrunnsinfo :Høyet vi har inneholder mye energi(7,9 pr...
Svar
4
· Visningar
794
Senast: ludda
·
Hästvård Vet inte riktigt vart den ska ligga. Men den får ligga här tills nån flyttar den. Tänkte bara höra.. Hur lång tid efter hästen har...
Svar
2
· Visningar
716
Senast: giffan
·
M
Hästvård Min häst har fått en hovböld och nu när det regnar så jävla mycket hela tiden så måste jag ju täcka över bandagen med nåt vattentätt...
Svar
15
· Visningar
1 395
Senast: Ämelie
·
Foder & Strö ...säger en okunnig hästägare när man frågar varför hon inte ger ens MINERALER till sin häst. Inte heller proteintillskott trots...
Svar
2
· Visningar
930
Senast: milly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama