Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Hästvård Skriv allt positivt samt negativt om halm här! Dammar det i regel mer än spån??
Svar
8
· Visningar
1 234
Senast: Sarasara
·
R
Hästvård Det är alltid lika rörigt vart år...jag fattar inte varför jag inte kan komma ihåg allt :crazy: Pållen är influensa vacc +...
Svar
3
· Visningar
687
Senast: shampiz
·
Foder & Strö Skulle behöva lite hjälp av kunniga foderstats beräknings människor nu. har fått hö analysen och har massor med frågor efter att ha...
Svar
15
· Visningar
1 360
Senast: Jessica
·
Hästvård Nån som kan berätta lite om vad som egentligen händer när en häst kotar över. Vad gör man åt det? Går det att göra nåt åt? Hur...
Svar
2
· Visningar
4 007
Senast: wingil
·
H
Hästvård Bara undrar hur ni gör när ni stretchar... Egentligen inte hur utan på vilket sätt... Men men till saken... Tar ni ett ben först å gör...
Svar
4
· Visningar
859
Senast: evis
·
C
Hästvård åhh jag är såå nervös och stressad.... om ca en vecka så ska jag åka iväg med min lilla tös till en klinik för hältutredning... *gah*...
Svar
12
· Visningar
1 102
Senast: Colombia_Girl
·
S
Foder & Strö Hur högt resp. lågt ska krubban sitta ovanför golvet? Den får ju inte sitta för högt upp, eftersom vinkeln mellan hästens hals och...
Svar
7
· Visningar
2 137
Senast: ang
·
A
Foder & Strö Hur mycket kostar det att analysera sitt hö, och vart vänder man sig om man vill analysera??
Svar
2
· Visningar
625
Senast: Amanty
·
E
Foder & Strö Hoppas denna tråd får ligga kvar, det är ju inte någon direkt fråga om "foderstat för enskild häst". Har som sagt lite funderingar...
Svar
3
· Visningar
1 473
Senast: Egonson
·
Foder & Strö Hej! Gjorde en sökning och läste flera gamla trådar. Såg att flera gånger återkom detta med att lägre torrsubstanser, kring 45%...
Svar
2
· Visningar
749
M
Hästvård mitt sto fick hälta i lördags:( då hon släpptes ihop med vår nya häst och rusade som fasen! (de hade skitku:p ) men på söndagen så...
Svar
2
· Visningar
645
Senast: MariaAhmira
·
Hästvård söker en bra sida som man kan läsa om perell förskutning.... ha en häst som ha det och vill veta lite mera om det....
Svar
2
· Visningar
654
Senast: zazza girl
·
C
Hästvård jag har hört att arabiska fullblod tydligen får spatt oftare än andra hästraser! vad anser ni om det? är det sant eller falskt? om det...
2
Svar
20
· Visningar
2 222
Senast: Lintu
·
C
Hästvård Fick höra av en bekant som varit iväg med en häst på klinik som hade fång och h*n fick då höra av en assistent/djursjukvårdare att det...
Svar
1
· Visningar
774
Senast: mizz
·
E
Foder & Strö Alla dessa myter och knasiga påståenden om foder, det verkar ju finnas hur mycket som helst! Så jag tänkte att det är väl värt en egen...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
7 884
Senast: Lydia
·
F
Foder & Strö Hur gör ni för att hålla sams istallet, då menar jag inte hur ni undviker bråk, jag menar hur ni kommer överens om mockningar o...
Svar
8
· Visningar
845
Senast: fjordinghanna
·
Foder & Strö Jag fick hem analysen igår och undrar vad ni tycker om den. Jag kan knappt inget om hur värdena bör se ut. Finns det någon sida där...
Svar
13
· Visningar
917
Senast: Jessica
·
Hästvård På Torsdag ska min häst avlivas på klinik och jag undrar om man måste ta av skorna innan? Sen undrar jag också om man får tillbaka...
2
Svar
31
· Visningar
2 921
Senast: stallnissarna
·
W
Foder & Strö Min häst Lina brukar tränas ganska hårt och hon blir svettig och så, och jag blir lite bekymrad när hon aldrig dricker ur hinken i...
Svar
8
· Visningar
1 166
Senast: Casper
·
R
Foder & Strö Vad händer när kvoten är för hög (typ 2), på vilket sätt är det skadligt för hästen (när de för höga värdena kommer från kraftfodret)
Svar
6
· Visningar
1 046
Senast: romancia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama