Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Nu är det dags för återbesök på ultuna på torsdag för att se om det var hovledsinflammation som vet trodde eller om vi måste fortsätta...
Svar
11
· Visningar
2 542
Senast: AnneSofie
·
S
Hästvård Vad får hästen spatt av? Överansträning, ärftligt? Hur kan en häst ridas som har utläkt spatt? Kan en utläkt spatt komma...
2
Svar
21
· Visningar
2 441
Senast: Boj
·
Foder & Strö Kort fråga:_ Kan Clostridium Perfringens växa till i ensilage? Kan hästar få i sig bakterien via dåligt ensilage?
Svar
9
· Visningar
1 749
Senast: Netika
·
L
Hästvård Msn är doping ja. Så långt har jag hittat fakta. Men är ren djävulsklo doping? Enligt leverantören så är det INTE klassat som doping så...
Svar
3
· Visningar
1 363
Senast: Lejonelle
·
Hästvård Hej Syrrans häst är trött o hängig. Veterinär var ute häromdagen o hästen var inte halt, men de tog blodprover för att se om det fanns...
Svar
6
· Visningar
3 480
Senast: Brackan
·
B
Foder & Strö :banana: Har en ponny som e lite av en piggelin i början av ridturerna... håller på att ändra lite i foderstaten,då vi hade bra...
Svar
1
· Visningar
479
Hästvård Med anledning av artikeln om tjejen som "smittat" sin kompis häst med Ipren undrar jag lite över hur noggranna dopingmätningar man kan...
2
Svar
30
· Visningar
2 427
Senast: Salandge
·
L
Hästvård Ja, vad är det? :crazy: Har för mig att jag läst att det är "torr ledinflammation", men säker är jag inte? Kanske det är något...
2
Svar
30
· Visningar
9 351
·
Hästvård Häromdagen när jag longerade min 3-åring funkade allt bra i höger varv, men när jag bytade till vänster varv och skulle fatta galopp...
Svar
1
· Visningar
1 247
Senast: jenniejonsson
·
Foder & Strö Har köpt fibergi grund till min häst... Nu läste jag på säcken EFTER jag fraktat hem och öppnat den. Dum, dum som jag är! :eek: Såg...
Svar
13
· Visningar
2 057
Senast: nexxa
·
S
Hästvård Många trådar i samma ämne! Har kollat igenom en del men hittar inget som stämmer in på mitt problem. Vårat (föl) 8 månader, krubbiter...
2
Svar
26
· Visningar
2 725
Senast: aldente
·
Foder & Strö Hej, finns det någon som har erfarenhet av inplastat hö? Varför man plastar in det, är det överhuvudtaget vanligt - finns det inplastat...
Svar
13
· Visningar
4 111
T
Hästvård Hej! Har funderat på att låta min häst fortsätta att gå barfota nu när han växer upp.. Skulle vilja höra era erfarenheter om...
Svar
2
· Visningar
698
J
Foder & Strö Nu har jag fått hem blankett och kuvertet som höet skall skickas i. Så här kommer massa frågor:angel: Det är hö som min häst får...
Svar
2
· Visningar
702
Senast: Mynta2
·
Hästvård Hjälper det att sätta ludd på sadelgjorden? kan man fortsätta rida med sadel ändå, om man har ludd på? hur ska man göra så att det...
Svar
8
· Visningar
1 482
Senast: EmmaJo
·
E
Foder & Strö jag blir fan inte klok på alla de här olika havre sorterna som finns och vad som skiljer dem åt?? Någon som vet det??
Svar
2
· Visningar
1 318
Senast: Masse
·
M
Hästvård Jag klippte min häst igår för första gången. Jakt-klippning alltså helklippt hals. Hu gör ni som har helklippta halsar, har ni halstäcke...
2
Svar
20
· Visningar
2 373
Senast: Saigon
·
M
Hästvård Min ena häst har nu i kanske ett par månader haft som små, små sårskorpor i pälsen... :confused: Dessa små skorpor är kanske från...
Svar
9
· Visningar
6 079
Senast: ida.kar
·
S
Hästvård Hur många ben fins det sammanlagt i hästens skelett??? Nån som vet på ett ungefär?
Svar
4
· Visningar
1 153
Senast: Majjijann
·
A
Foder & Strö Jag och en kompis funderade härom veckan över följande: Man ser ju ibland att hästurin liksom lyser lite blått i snön. Jag frågade...
Svar
1
· Visningar
792
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama