Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

H
Hästvård Hej jag hörd här om dagen att salt inte är bra för föl och unghästar. Jag har en liten islandsföl på 6 månader och han tycker om att stå...
Svar
4
· Visningar
854
Senast: Hvida
·
I
Hästvård Om en häst, 12 år gammal spattröntgades för två½ år sedan och det då var helt blankt, bör man göra om den vid ett ev köp? Inga tecken på...
Svar
13
· Visningar
959
Senast: Boj
·
N
Hästvård Har ett föl som står på djusjukhuset med diagnosen pares. Eller, veterinärerna "tror" att det är det Finns det någon som vet något mer...
Svar
3
· Visningar
1 061
Senast: nobless
·
A
Foder & Strö Någon som vet värderna på Mustang Protein+ och Mustang Breed? Vad kostar dessa hos er?
Svar
1
· Visningar
564
Senast: marti130
·
Foder & Strö Mitt gamla avelssto (islänning) får inte i sig så hemskt mkt hö längre. Vi kollar tänderna regelbundet så det är inget mer jag kan...
Svar
10
· Visningar
1 928
Senast: Cleese
·
M
Foder & Strö Hej! jag har ett varmblodssto som vi tävlar trav med, hon är väldigt lagran när det gäller maten.. vi har kollat tänderna på henne o...
Svar
9
· Visningar
957
Senast: nybörjare
·
Hästvård Hade inne pålle på klinik för lite rutingrejer (vaccination, tandraspning etc). Fick räkningen och höll på att smälla av när den var på...
Svar
6
· Visningar
3 173
Senast: Corax
·
T
Hästvård Orolig min häst har fått en smäll känns som om det är ett litet hål i mellan revbenen.Hon äter mm ska jag avvakta med vet tro.Tror ni...
Svar
5
· Visningar
742
Senast: Fippel
·
M
Hästvård ..vilket ska man välja: tjocka bak- eller framben?? Det finns inte tid eller ork att han henne lindad varje natt, så jag har rotat...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
5 288
Senast: Felliin
·
T
Hästvård Hejsan. Jag undrar om någon kan förklara hur en hästs ben ser ut, vilka problem som kan tänkas komma osv om den har krokhas :confused...
Svar
0
· Visningar
2 022
Senast: Tangiano
·
Hästvård JAg har ju en treåring som har behandlats i bogmuskulaturen och vi ska massera henne. nu undrar jag om det går lika bra att massera med...
Svar
11
· Visningar
1 498
Senast: md5krist
·
B
Foder & Strö Jag undrar om det räcker att ge en häst hö och lucern och betfor? För nu ger jag korn, men det känns rätt onödigt med tanke på att mitt...
Svar
8
· Visningar
1 162
Senast: milly
·
L
Hästvård Hur lång tid spenderar du varje dag på att rykta hästen, och vad är resultatet? :bow: Visa gärna bilder på hästen :):)
2
Svar
24
· Visningar
1 666
Senast: lemonadsaft
·
Hästvård I stallet finns en häst som nu varit halt i flera månader. Ägaren hade ut veterinären tre gånger i början av hältan. Jag vet inte om...
Svar
11
· Visningar
1 127
Senast: B&B
·
Hästvård Vet inte om den hamnar rätt men testar här. Innan ni säger något vill jag tala om att jag är mycket medveten om att något är...
Svar
3
· Visningar
966
Senast: Mysaan
·
Foder & Strö Skratta eller gråta? Jag kan ingenting om detta och blir oerhört glad över lite hjälp... ;) Smrp 36 g/kg foder Energi 4.7 kalcium Ca...
Svar
15
· Visningar
1 413
Senast: AnnaKarinA
·
C
Hästvård När det var is ute här hemma så satte jag på min häst broddar och gummiboots för att han inte skulle få balltramp av brodden. och dum...
Svar
4
· Visningar
684
Senast: crocket
·
Hästvård Hej! I mitt stall bor en liten häst som ioförsej snart flyttar. Nu har vi lite ångest för den. Hästen i fråga är ett 19 år gammalt...
Svar
13
· Visningar
1 074
Senast: Lavinia
·
P
Hästvård Köpte alger idag, från alg-börjes. Carragen tror jag dom hette, nån rödalg av nåt slag? en brun liten påse... tänkte prova på min häst...
Svar
17
· Visningar
2 898
Senast: Tvistjarna
·
Foder & Strö Hejsan! Jag har ju skrivit här inne om min kräsna tös här hemma om hur dåligt hon ätit för att hon är svårfödd. Nu har jag testat...
2
Svar
21
· Visningar
1 704
Senast: godaråd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30