Ryktning :):)

Sv: Ryktning :):)

Äh, jag tror att det är sunt att inte "fila" för mycket på hästarna ;) ! Lite smuts och fett i pälsen skyddar bara, tror jag.

ca 20 minuter borstar/ryktar jag varje dag och 1-2 gånger i veckan gör jag en riktig långrykt av hästen, har ju inte så himla mycket tid alla dagar...

ryktad.jpg

Senast ändrad av en moderator:

Har jag tid över lägger jag gärna en timme på att rykta o mysa i boxen, men ibland hinns det inte med mer än bara lite snabbavborstning. Har en blank och fin häst som har ytterst lite stöv i pälsen.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter I dag är det förberedelser inför en tävling som står på schemat. Vi ska få bada, rykta och lära oss att knoppa en häst. Alina får testa...
Svar
0
· Visningar
121
Senast: Gunnar
·
Hästvård Jag har fått lära mig att hästen ska vara ren och torr innan klippning, dvs. ren som duschad med schampo. Detta för att få en jämn och...
2
Svar
28
· Visningar
1 794
Senast: Ketrawzc
·
Hästvård Jag tycker att det är jättesvårt att se ”painface” på hästar. Försöker studera bilder noggrant men det är inget jag kan se bara sådär...
2
Svar
20
· Visningar
1 914
Senast: fio
·
Hästvård Ni som har haft häst som har haft bockhov som små men som rättades till i god tid. Är detta något som påverkat era hästar i vuxen ålder?
Svar
2
· Visningar
306
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama