Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Foder & Strö Min nya häst slukar sin salt/mineralsten på endast 3veckor, jag tycker detta är väldigt kort tid om man jämför med de andra hästarna...
Svar
14
· Visningar
1 489
Senast: lilla_edvardsson
·
L
Foder & Strö Hallå. Har sett att det finns massor med proteinrika produkter på marknaden, vad ger ni era hästar prot. produkter? :crazy:
2
Svar
27
· Visningar
2 212
Senast: lilla_edvardsson
·
A
Hästvård min syster är dumm i huvudet och tror inte att hästar får kolik om dom står stilla när dom får samma mat som dom skulle fått om dom...
2
Svar
22
· Visningar
1 637
Senast: Piraja
·
Hästvård Jag undrar om det är farligt med överdos av ethacillin & penovet? Det är som så att min häst har haft hosta i 5 månader var på...
Svar
4
· Visningar
2 646
Senast: Sass
·
Hästvård Vad tycker ni? Mitt varmblod har en tunn stripig man, som visserligen är karakteristisk för hennes ras, men det finns ju snyggare...
Svar
19
· Visningar
1 398
E
Foder & Strö Hej, Några frågor angående vatten som fryser och hoppas att någon här inne kan hjälpa med tips och erfarenheter; 1. Är det någon...
Svar
8
· Visningar
1 062
Senast: Bidouille
·
Hästvård som jag skrivit innan..(förlåt om någon tycker jag tjatar) men jag skall flytta och måste ju byta stall.. var å kollade på ett stall i...
2
Svar
34
· Visningar
2 187
Senast: Shimzy
·
Foder & Strö Hur gör man om hästen äter för lite hö mot vad den bör göra för att få i sig tillräckligt? Min unghäst ska äta 4 kg men han klämmer max...
Svar
2
· Visningar
744
Senast: _moa_
·
H
Foder & Strö Hur mycket fibergi ger ni till era hästar (kg). ? En enkel fråga bara, reagerar bara vad som står på deras hemsida om hur mkt...
Svar
17
· Visningar
1 175
Senast: Havregryn
·
R
Foder & Strö hur mycket morötter ger ni era hästar per dag? vad tycker DU är lagomt till en häst på ca 450 kg, som tränas dagligen, undantag en ledig...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 624
Senast: Kirabell
·
K
Hästvård Mitt arabsto har nu väldigt blöta, helt vita kastanjer på frambenen. Dom sticker inte ut alls och skrapar jag med nageln så lossnar en...
Svar
2
· Visningar
754
Senast: ManiacDarling
·
S
Foder & Strö Nån som ger det? sett någon förbättring på din häst vad gäller hov kvalitet? Har börjat ge det.. både mot dåliga hovar och för att...
Svar
10
· Visningar
2 042
Senast: Corax
·
Hästvård I stallet där jag har min häst går tre till. En av dem ett sto på 25 år. Fick höra idag att imorse när de skulle släppa ut hästarna...
Svar
13
· Visningar
1 254
Senast: lemonadsaft
·
Foder & Strö Hej! Kan mineraler förvaras i minus grader? MVH Sanna
Svar
1
· Visningar
707
Senast: musen21
·
L
Hästvård Vad har ni för köldgräns då era hästar går ute i hagen, om ni nu har någon? Tycker ni att det är fel att hästen får stanna inne de...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 065
Senast: Panikie
·
Hästvård Jag skulle vilja lära mig mer om hästens muskler, egentligen både funktion och friskvård. Har inte så stora kunskaper till att börja med...
Svar
15
· Visningar
2 143
Senast: OlleAtlas
·
S
Hästvård Hejsan :smirk: ! jag undrar vad det kostar (för er) att sko hästar på alla fyra, hur mycket brodder kostar, hur ofta man bör sko, vad är...
2
Svar
25
· Visningar
3 340
Senast: Tiboo
·
S
Hästvård Min 4 åring har väldigt svårt att sätta muskler. Han blev hos veterinärerna klassad som "kissing spines häst", men att det skulle gå att...
Svar
8
· Visningar
1 263
Senast: Orkan
·
P
Hästvård jag har ett föl på 7 månader och en unghäst på 2,5 som båda är dåsiga och äter väldigt lite. fölet har hållt på så några dagar men jag...
Svar
4
· Visningar
896
Senast: skaraborg
·
S
Hästvård min nordsvensk får alltid mjäll när vinterpälsen börjar komma. Han kliar upp det och just nu har han fått ett "märke" på halsen utan...
2
Svar
23
· Visningar
2 197
Senast: Sparf
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar