Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

U
Hästvård i de stallet ja e i nu säger stallägaren att dom inte får nåt vatten i hagen på vintern hästarna ska tydligen lära sej o dricka innan...
2 3
Svar
47
· Visningar
5 144
Senast: pondus
·
J
Foder & Strö Klarar sig en Nordsvensk Brukshäst på enbart hö och havre, d.v.s. fri tillgång på hö under utevistelsen och hö och havre morgon (i...
2
Svar
20
· Visningar
7 088
Senast: milly
·
M
Hästvård Min häst har blivit lite förkyld. Han hostar ingenting i traven eller skritten men i galoppen hostar han men inte mer än 10 ggr på ett...
Svar
1
· Visningar
882
Senast: TantEster
·
A
Hästvård Nu på vintern lägger vi alltid ut hö till hästarna i hagen vid lunchtid. Min häst går tillsammans med ett sto och hennes föl och ägaren...
Svar
4
· Visningar
860
Senast: AnnikaH
·
P
Foder & Strö Jag har haft min häst nu i ett år och dags att vaccinera mot hästinfluensan och sånt.. Hos förra ägaren gick hon på hösilage. När hon...
Svar
9
· Visningar
883
Senast: Texaz
·
B
Foder & Strö Jag har en lite fundering. Sjunker näringsvärdet och proteininehållet på stomjölken eller är den det samma hela tiden då fölet diar...
Svar
1
· Visningar
755
Senast: Bangsi
·
J
Hästvård Mår hästar dåligt av att stå i vad vi människor tycker är vanlig rumstemperatur?
Svar
16
· Visningar
1 672
Senast: AnnaKarinA
·
T
Foder & Strö Jag vill först ha redan på om det är någon skillnad på ensilage och silage eller sägs det olika bara?? Sen har jag "hört" att det...
Svar
8
· Visningar
1 244
Senast: Mynta2
·
Foder & Strö Min hest går på Eggersmann ôrt müsli og den skal jo väre bra for stressede häster men ikke... Hva bruker dere og hva funker??
Svar
15
· Visningar
1 265
Senast: DzienDobry
·
Hästvård Jag håller på att leta sadel till min häst och har haft en hemma och provat i några dagar. dag 4 började hon krulla i hop sig fram och...
Svar
4
· Visningar
692
Senast: _86a_
·
Foder & Strö För några år sedan var det någon här som påstod att man inte skulle ge föl vetekli enligt någon forskning som aldrig redovisades...
Svar
2
· Visningar
958
Senast: HelenaHandberg
·
Foder & Strö Alltså med vilken sorts havre ni fodrar. Kollar ni upp vilken sort det är på havren och om den egentligen är foderhavre innan ni köper...
Svar
14
· Visningar
861
Senast: Sock
·
T
Foder & Strö Våra hästar står just nu på rågvetehalm. De har blivit som tokiga i den, mumsar ibland på halmen först, innan höet, när vi tagit in dem...
Svar
2
· Visningar
1 039
Senast: Masse
·
Foder & Strö Har nu fått analysrapporten. Vad tycker ni kunniga om värdena? (HÖ) Torrsubstans 84% Smältbart råprotein 43g/kg foder Energi, foder...
Svar
3
· Visningar
941
Senast: milly
·
G
Foder & Strö Är det någon som vet hur man räknar om en höanalys för nötkreatur för att kunna använda den för häst???
Svar
10
· Visningar
1 015
Senast: Bubbla
·
B
Hästvård Hej, jag har en häst som jag inte haft så länge. Nu säger min tränare att han har gallor på hasen. jag kan inte känna nån skillnad på...
Svar
2
· Visningar
1 071
Senast: giffan
·
T
Hästvård Hade ute hästkiropraktorn igår och han trodde att pållans problem har sitt ursprung i en gammal griffelbensskada på vänster bak. Han sa...
Svar
9
· Visningar
6 023
Senast: giffan
·
M
Hästvård Hej allihopa!!! Tänkte höra lite hur det fungerar med vaccinationer. Om en häst på 14år inte är vaccinerad sedan ung ålder.. hur ska...
Svar
2
· Visningar
601
Senast: Mucchesse
·
Foder & Strö Hej hösilagekunniga! Anv 100kg hösilagebalar med ts-halt på ca 50. Jäst har förekommit mer eller mindre i samtliga balar. Öppnat 4 st...
Svar
8
· Visningar
2 634
Senast: experten
·
Foder & Strö Fråga 1) Max 0,4 kg kraftfoder/100 kg häst vid varje utfodringstillfälle: Räknas lusernpellets då som kraftfoder eller grovfoder? Det är...
Svar
5
· Visningar
760
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama