Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Hästvård Igår när jag tittade min plutt i munnen så såg fag att hans ena framtand var sprucken, ja nästan krossad men det verkar bara vara själva...
Svar
5
· Visningar
2 044
Senast: Move_Over
·
Hästvård Den olyckan! Han är ju helt makalös. Det är bara inte meningen att han ska få vara helt 100 % utan trubbel. Är det priset man får...
Svar
3
· Visningar
926
Senast: Matiz
·
J
Foder & Strö Ar det nan har pa bukefalos som vet vart och om man kan skicka ivag ho pa analys har pa irland. I stallet som jag star i ar det inte sa...
Svar
3
· Visningar
677
Senast: jenniejonsson
·
Hästvård Hörde nåt nytt i stallet härom dagen: när det börjar bli kallt måste man ge hästarna varmt vatten, för om de dricker kallt vatten (det...
2
Svar
30
· Visningar
3 225
Senast: mizz
·
Hästvård Jag tänkte raka halva huvudet precis vid tränset. Hur får man det snyggt, och var ska man sluta, ovanför mulen? Ska man följa ett...
Svar
4
· Visningar
886
M
Foder & Strö Om jag inte minns fel så skrev någon i min gamla tråd att om höet innehåller för lite protein så får hästen hängbuk?! Stämmer det...
Svar
7
· Visningar
1 000
Senast: Mount Never Rest
·
Y
Hästvård Ja, just nu känner jag mig, som rubriken lyder, förvirrad.. Mycket förvirrad. Jag känner att jag skulle vilja ha lite synpunkter, tips...
Svar
10
· Visningar
1 441
Senast: Yamaha
·
M
Foder & Strö Hej Är det någon som vet om smörblommor är giftiga när dom har torkat. har nämligen hittat sådna i mitt hö, //malin
Svar
2
· Visningar
603
Senast: MalinLindström
·
I
Hästvård jag tror att min islänning har fått dessa betingelser :devil: . vad gör man? behandling?
2
Svar
24
· Visningar
1 815
Senast: toughcookie
·
R
Foder & Strö min treåring vill inte sätta det hull jag ycker han ska ha, äter 11 kg hösilge (67ts) 2.6 l musli protein plus växer nu o kom från...
Svar
6
· Visningar
780
Senast: milly
·
Foder & Strö Jag tycker min häst har blivit öm i musklerna. I jobben är han finare än någonsin, vilket förbryllar mig, markerar ingenting. Men när...
Svar
4
· Visningar
888
·
F
Foder & Strö Letar ett bra "färdigfoder" att ge tillsammans med havre. Detta dâ jag helst inte vill "pytsa" själv med mineraler och vitaminer. Vill...
Svar
12
· Visningar
835
Senast: ang
·
A
Hästvård nån som vet om man kan få biverkningar på botulism vacination?? i så fall vad för biverkningat??
Svar
10
· Visningar
1 002
Senast: tott
·
M
Foder & Strö Hej Min häst är dålig i magen , kan de bero på protein överskott? min hovslagare såg på han hovar att han eventuellt hade de, isåfall...
Svar
6
· Visningar
815
Senast: MalinLindström
·
Foder & Strö Vi har kommit fram till att ge vår häst E-vitaminer och Selen för att hjälpa till lite vid muskeluppbyggnaden av honom. Hittade då det...
Svar
1
· Visningar
1 169
Foder & Strö Ja, finns det. Varför hackas det först? Lättar att äta?
Svar
5
· Visningar
797
Senast: HannaZ
·
Hästvård Här i Tyskland verkar både veterinärer (bla nyttjar veterinärer ofta homeopatiska medel tillsammans med vanlig medicin) och hästägare...
Svar
4
· Visningar
2 262
Senast: Birger
·
R
Foder & Strö vad gör en cool and easy?? kram:bump:
Svar
2
· Visningar
641
Senast: Ronjaa
·
Hästvård Är det någon/några som har några mycket bra tips på hur jag får den eländigt tunna manen å svansen att växa till sig?? :bow: Tackar!:bow:
Svar
8
· Visningar
1 169
Senast: Yamaha
·
N
Foder & Strö jag har flera gånger försökt ge en av mina hästar havre eller korn. men varje gång så räcker det med en vecka eller två så är han som en...
Svar
3
· Visningar
595
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Dagens nagellack!
  • Svensk politik nr 3

Hund, Katt, Andra Djur