Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Hästvård Har haft min häst i snart ett år, och han har sedan jag haft honom hostat lite då och då. Det rör sig om kanske några gånger under ett...
Svar
2
· Visningar
989
Senast: sussa74
·
Foder & Strö Vågar ni fodra med hösilage efter larmet? Är det farligt? Måste hästarna sprutas om dom ska fodras med hösilage?
2
Svar
30
· Visningar
2 164
Senast: Sass
·
M
Hästvård För er som kanske läst om mina tidigare inlägg ang. min arabkille som rört sig så orytmiskt och ojämt i bakdelen. Hade ute vet. som fann...
2
Svar
24
· Visningar
3 403
Senast: MALINox
·
M
Foder & Strö Hejsan! Min 5 åriga korsningsvalack går ofta och gräver i hagen och äter rötter. vad jag har sett är han den enda i hela flocken på 8...
Svar
3
· Visningar
853
Senast: Bucus
·
W
Hästvård Använder ni nåt sånt? Täcke, benskydd...? :bump:
Svar
8
· Visningar
977
Senast: Carmenzita_
·
C
Foder & Strö då vi har 9 hästar i vårat stall & samma hage med olika ägare, så har vi ändå haft turen att vi bara har TVÅ olika sortes hö som vi ger...
Svar
13
· Visningar
1 329
Senast: moonlightgarden
·
G
Foder & Strö Mitt halvblodssto har varit lös i magen fram och tillbaka i lite drygt ½ år. När vi var uppe på mälarkliniken för att kolla upp en hälta...
Svar
16
· Visningar
1 128
Senast: -Gulan-
·
S
Foder & Strö Jag har ett kallblod som är mycket lättfödd. Hon går i STORA hagar och rör sig mycket naturligt. Jag rider henne 2-3 gånger i veckan och...
Svar
6
· Visningar
910
Senast: Korven
·
Hästvård Det blev en väldig diskussion i min tråd ang min nya hovslagare som sagt ett och annat om travsporten som tydligen ingen travmänniska...
Svar
3
· Visningar
999
Senast: Falkerud
·
Q
Hästvård kan inte ni som kallar er "bar fota förespråkare" förstå att alla hästar inte kan gå utan skor när de blir ridna?? min häst kan inte gå...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
7 626
Senast: nemesis
·
Hästvård Varmblodet mitt har blivit halt. Av att gå i hagen... :smirk: Han är svullen i vänster fram, från knäet och neråt. Har inte hittat...
Svar
7
· Visningar
984
Senast: Lydia
·
Hästvård Någon inbiten skimmelägare som har bra erfarenheter? Vad funkar bäst? potatismjöl, ryktsten, skimmelspray, blöt svamp?? Egna metoder?
2
Svar
26
· Visningar
2 262
Senast: månFare
·
H
Hästvård Kom idag till stallet, hämtade in hästen, tog avtäckena och började borsta. Fick syn på två stora bulor (mer som utbucklande...
2
Svar
21
· Visningar
1 969
Senast: Havregryn
·
A
Hästvård Ni som använder stallbandage på era hästar, hur gör ni nu på vintern? :confused: Min häst är ofta mycket lerig när han kommer in...
Svar
10
· Visningar
1 013
Senast: Minilott
·
S
Hästvård hej! medryttaren till min häst skulle ned och rida i dag det har regnat hela dagen och hästen har stått ute i regnet (obs han är...
2
Svar
32
· Visningar
2 801
Senast: strösslet
·
G
Hästvård Mitt lilla tvååriga kallblodstravarsto har skadat sin has allvarligt. Jag var inne och röntgade henne och det visade lösa benbitar i...
Svar
4
· Visningar
988
Senast: Sune
·
Hästvård Hjälp mig spåna lite, jag kan vara nojjig, men bara för sakens skull. Hästen är en valack, kastrerad som femåring. Är nio år gammal...
Svar
4
· Visningar
896
Senast: Polly_Mulle
·
K
Hästvård Hej! Jag undrar vad det kan vara när framsidan på hoven (hovbenet/kronleden), är uppluckrad och lös? Det går att skrapa av ngt kletigt.
Svar
1
· Visningar
1 035
Senast: Cronis
·
Hästvård *Suck*... sadel j*veln har blivit för trång för pållan och legat och tryckt fram vid/sidorna av manken, rider western så då kanske ni...
Svar
5
· Visningar
863
Senast: Bubbaz
·
Hästvård Vart kan man köpa det?
Svar
19
· Visningar
2 513
Senast: gejsa