Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Någon här som vet var man kan få tag på enzion? Vilka återförsäljare har det? :) Tack på förhand! :banana:
Svar
10
· Visningar
2 507
Senast: Ronjaa
·
M
Foder & Strö Fungerar det verkligen att ha alla hästar på fri tillgång till grovfoder. Anledningen att jag frågar är att jag eventuellt ska...
2
Svar
24
· Visningar
2 056
Senast: AnnaKarinA
·
W
Hästvård Har en ponny som jag misstänker har ink? Kan någon brätta mer om vad ink är om man ska behandla eller vad ska man göra???:confused:
Svar
11
· Visningar
1 576
Senast: sasucatu
·
Hästvård Hoppas jag lägger tråden rätt, annars får gärna moderatorn flytta den! Jag har för några månader börjat rida en islandshäst som...
Svar
7
· Visningar
957
Senast: Kattennizze
·
Hästvård Jag har startat en likadan tråd på avel, men ingen där verkar veta, så jag provar här istället. Peter Lundin kanske vet??? När sluts de...
Svar
8
· Visningar
7 509
Senast: sissu
·
S
Foder & Strö Jag undrar hur mycket en säck med havre (gärna krossad), en säck med korn (krossad), en säck med betfor kostar per styck. :confused...
Svar
7
· Visningar
1 888
Senast: nexxa
·
P
Hästvård Min 4åriga sto har haft ett antal vad vi trott varit kolik anfall med men utan någon andledning.. ingen förändring i maten eller...
Svar
7
· Visningar
1 207
E
Hästvård Ni som är uppfödare/har hand om ston med föl, hur gör ni med avvänjning osv? När skiljer ni fölet från mamman? Gör ni det i olika...
Svar
3
· Visningar
623
Foder & Strö Hur gör ni som ger fri tillgång i hagen nu på vintern? Tänkt börja ge det, men vi har inget direkt "skydd" för grovfoder i hagen, utan...
Svar
13
· Visningar
822
Senast: YorkWann
·
F
Foder & Strö Hur stor kan en stor-bal hö på ca. 200 kg. vara? Någon som har erfarenhet av storbalar, hur att hantera osv... Tacksam för snabbt svar :bow:
Svar
6
· Visningar
747
Senast: Felway
·
L
Foder & Strö Hur visar sig mineralbrist?
Svar
1
· Visningar
2 071
Senast: marti130
·
Foder & Strö En liten alldeles jättefet shettis. Hästen är lika bred över ryggen som mitt breda varmblod. Nu har ägaren bestämt att han ska banta...
Svar
18
· Visningar
1 075
Senast: lundborg
·
S
Foder & Strö Har lånat Hästägarens Örtabok från biblioteket och där står det att Nypon ska vara väldigt bra och med massor av c-vitamin. Har plockat...
2
Svar
22
· Visningar
1 596
·
E
Hästvård :confused: vad är varmsko?
Svar
9
· Visningar
1 796
Senast: MariaAhmira
·
Foder & Strö En påstådde i dag at man behövde ge hästen calc. om man gav hästen kli... :confused: Varför skulle man behöva det???
Svar
10
· Visningar
1 123
·
M
Hästvård Hej. Undrar bara en sak: Man läser ju mycke här på Buke om barfotahästar och då är det många som använder sig av speciella metoder...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 333
Senast: Minizapp
·
B
Hästvård Imorgon är det åter dags att skicka iväg träckprov på hästarna. Jag vet hur man går tillväga men vill ha svar på en annan fråga...
Svar
11
· Visningar
1 079
Senast: BJÖRKIS
·
E
Foder & Strö Hej! Jag har nyligen börjat med halm till min häst (igen - jag provade md havrehalm förut men den åt hon upp). Den nya halmen är...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 184
Senast: Eeiram
·
F
Hästvård Jag undrar hur magsår uppstår hos häst och även hos föl? Tidigare så har jag trott att det beror på stress, dåliga foderrutiner/foder...
Svar
8
· Visningar
1 430
Senast: Ambra
·
T
Foder & Strö Sitter här med min nyss hemkomna analysrapport. Men jag vat inte vilka värden jag ska använda när jag räknar. Alt 1: smrp, Foder...
2
Svar
36
· Visningar
1 654
Senast: Madick
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar