Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Å
Hästvård Hjälp! Min häst har sår munnen.. Såren sitter liksom på insidan av munnen (båda sidorna), inte riktigt i mungipan men nästan :p Det...
Svar
9
· Visningar
1 468
Senast: Tölva
·
Hästvård Lite bakgrundshistoria: Hästen är ett varmblod på åtta år nu. När han tränades för trav hade han spänningar i ryggen, eller hela...
Svar
6
· Visningar
1 060
Senast: Lazio
·
Hästvård Någon/några som har erfarenhet av det?? Är det vanligt förekommande ? Vad beror det på ? Har en bekant, vars häst (16-årigt varmblod)...
Svar
5
· Visningar
3 569
Foder & Strö Har nu börjat ge pållen FiberPlex pga magen. Han är lös + gaser . Han dricker ordentligt med vatten . Efter att ha provat det mesta så...
Svar
1
· Visningar
1 033
Senast: Cheyton
·
T
Hästvård Hur bra är dessa egentligen? http://www.borjes-tingsryd.se/e-line/images/products/5543.jpg Hovis kommer imorgon och jag funderar...
Svar
19
· Visningar
1 464
Senast: Colombia_Girl
·
F
Hästvård Min häst (17 år) har en återkommande hosta. Hon har haft den förra våren, förra hösten/vintern/våren.. och hållit sig fräsch tills nu :(...
Svar
13
· Visningar
1 206
Senast: arabia
·
Hästvård Ni får verkligen ursäkta mina otaliga trådar om fånghästar hit och dit, men frågorna är många (men tyvärr inte svaren alltid). Jag...
Svar
13
· Visningar
2 864
Senast: dermamed
·
Foder & Strö Jag undrar hur man går till väga om man vill analysera sitt hö? :o Vart vänder man sig? Skickar man iväg hö? Hur mycket i så fall...
Svar
4
· Visningar
4 321
Senast: anci_87
·
T
Hästvård Hejsan! Jag har ett halvblod som jag eventuellt hade tänkt att ha barfota på sommaren. Men jag har hört från olika håll både för och...
Svar
9
· Visningar
1 601
Senast: hästsko
·
Foder & Strö Ni som ger era hästar havrefritt foder, vad ger ni i stället och varför har ni valt att ge havrefritt? Om ni gjort det för att ni har...
Svar
9
· Visningar
1 163
Senast: Darknesss
·
Foder & Strö Hej.. Jag skulle vilja veta om man behöver ge B-vitamin om jag ska ge min häst Lucernpellets? Jag ger henne nu bara korn och...
Svar
12
· Visningar
1 125
Senast: Qodrofenia
·
M
Foder & Strö vad ger ni era friesers för foder...?:) vad jag har förstått så ska man vara försiktig med sött...tex betfor och liknande...? de...
Svar
11
· Visningar
2 130
Senast: Boj
·
Hästvård Är det bra för muskler & allt som dom påstår? Någon som har haft problem med sin häst & gett detta & sett resultat?Tycker inte att...
2
Svar
38
· Visningar
6 932
Senast: Paradis
·
Foder & Strö Innehåller det havre? Hittar inga ingrediens-förteckningar på hemsidan. Funderar på om det kan vara lämpligt att ge till fd. fånghäst.
Svar
2
· Visningar
619
Senast: Egonson
·
Hästvård Min gamla pålla Loppan har sedan länge haft problem med sitt öga. Veterinärerna har velat avvakta med tanke på henns ålder (22 år) men...
Svar
2
· Visningar
1 026
E
Foder & Strö Hur tycker ni man ska göra när man bantar hästen. Har sett många skräck exempel tyvärr. Tex många som ger extremt lite hö och rätt så...
Svar
5
· Visningar
915
Senast: Coffeaclub
·
B
Foder & Strö vad ger mest energi? min ponny funkar på båda sorter men hon behöver mkt energi för hon jobbar hårt. Tävlar varje helg. (inte nu då...
Svar
1
· Visningar
686
Senast: marti130
·
S
Hästvård Jag klippte min nya häst idag och ja upptäckte två bulor, bredvid varran å lika stora, under magen bakom där bukgjorden sitter...
Svar
1
· Visningar
730
Senast: Zaria
·
F
Hästvård Måste börja med att säga att det här inte är en tråd som inriktar sig på hästens hovform utan vad ni tittar på när det gäller en...
2
Svar
22
· Visningar
2 352
Senast: Nominous
·
A
Hästvård Vi har en travare som vi har letat problem på i över två år. Han har fungerat ibland, sen funkar traven inte igen å så håller det på...
Svar
10
· Visningar
1 299
Senast: alma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama