Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Lillan har ju varit krasslig nu ett tag.. Och idag är hon jättehalt:eek: . Har haft fång, hade ett återfall igen för ca 5v sen. Men...
Svar
2
· Visningar
736
Senast: orion_x
·
Foder & Strö hur går man tillväga för att göra en foderanalys??? någon som vet?
Svar
6
· Visningar
947
L
Foder & Strö Vad har ni för kraft foder tips till en häst som ska gå ner i vikt???
Svar
4
· Visningar
752
Senast: Madick
·
M
Hästvård har idag haft vet hos oss då min lilla tös ömmar i länden och det påverkar hela lårpartiet. Han pratade om spalt.... är jätte dålig på...
Svar
5
· Visningar
1 923
Senast: SusieQ
·
Foder & Strö Vi ska nu flytta mammas häst till ett stall som har lite bättre träningsmöjligheter.. Och meningen är då att jag ska börja rida honom...
Svar
2
· Visningar
706
Hästvård har hört att man inte ska massera dräktiga ston, men hur sent i dräktigheten gäller det? både lite lätt mysmassage och djupare?
Svar
9
· Visningar
1 147
·
Hästvård Min ponny (fånghäst) har på morgonen sprungit genom staketet och då passat på att käka en del fruset gräs innan jag upptäckte vad som...
Svar
2
· Visningar
759
Senast: marti130
·
H
Hästvård Hur kan ett svagt underbett påverka ridning,val av bett osv? Vill veta allt om underbett.
Svar
5
· Visningar
2 519
·
M
Hästvård Fick höra häromdagen att ekollon är OTROLIGT giftiga. Att det ofta inte går att rädda hästar som käkat ekollon (dom blir förgiftade)...
Svar
7
· Visningar
2 041
·
Hästvård Jag har min häst på spån... Inte vanligt kutterspån utan sånt där finare, tyngre. Vi får hem det direkt från sågen med lastbil (löst)...
Svar
12
· Visningar
1 299
Senast: Tölva
·
Hästvård Det här med att få bestämma själv över sin egen häst är ett problem för mig! alla lägger sig i med synpunkter från höger och vänster...
Svar
18
· Visningar
3 508
Senast: Colombia_Girl
·
Foder & Strö Hejsan. Har ju ett halvblodssto med ett 5 mån föl vid sidan. Problemet är nu att stoet håller på och magra av rejält.(Camino är inte så...
Svar
10
· Visningar
963
Senast: Piraja
·
Foder & Strö Fibergi är ju ett fullfoder.. men det innehåller typ 18% melass = soooccckkkeeeer... Men i å med att det är ett fullfoder så ska man ju...
Svar
3
· Visningar
716
Senast: Messy
·
E
Foder & Strö Det var en bonde som var och lämnade hö hos oss igår. Han rekomenderade att vi skulle ge vårat fullblod 5,5 kg hö om dagen, mamma höll...
2
Svar
35
· Visningar
2 625
Senast: moonlightgarden
·
Foder & Strö Undrar över priset på säckarna hittar inte det någonstanns och om det är 20 eller 25 kg säckar. Skulle ni möjligtvis veta Fibergis...
Svar
6
· Visningar
876
Senast: Stallkatten
·
Hästvård Klippte kusen igår igen (andra gången i höst), och upptäckte då att han har fullt av små, små "krustor" över framför allt hals och mage...
Svar
11
· Visningar
1 976
Senast: HannaZ
·
Foder & Strö Har för mig att jag läst att man kan göra det om man blötlägger den men hur fungerar det då??? Kan man blötlägga ihop med lucernen...
Svar
3
· Visningar
810
Senast: mirjada
·
H
Foder & Strö Heja alla glada ny här på forumet så skulle jag göra fel så ber jag om ursäkt. Jaha, så var man åter där... kraft fodret är nästan...
Svar
2
· Visningar
827
Senast: mirjada
·
Hästvård Vårt ena sto som nu är 22 år gammal mår inte bra. Hon har kroppen full av regnskållor samt att hon är grinig. Verkar inte ha ont...
2
Svar
23
· Visningar
2 984
Senast: Seabaz
·
Hästvård Hur ser sådana ut? Misstänker att min häst har fått sådana. Ganska hårda,lite sega bulor just nedanför manken, mitt på ryggraden. Hon...
Svar
16
· Visningar
1 414
Senast: doleron
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama