Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min medryttarhäst hade tydligen jättelång man när ägarna köpte henne för ett år sen men de klippte av den :cry: . Nu har de ångrat sig...
Svar
17
· Visningar
7 073
Senast: Bull Dozers Am. Bulldogs
·
E
Hästvård hästen har boxvila pga av lymfangit, fick order av vet att han ska ha 2*10 minuters promenader om dagen. men det går väl att promenera...
Svar
19
· Visningar
1 227
Senast: palle
·
Hästvård Hur högt/lågt sitter sömmarna på era hästarn hovar? hur högt kan dom sitta egentligen? hade en hovslagare ut för några veckor sedan...
Svar
19
· Visningar
3 925
Senast: Polly_Mulle
·
S
Foder & Strö Håller på o bantar hästen enl råd av vetr. hon får 4 kg hö hur mycke ska man ge om man byter till hösillage istället
2
Svar
20
· Visningar
1 896
Senast: arabia
·
F
Foder & Strö Har fodrat med Justhorsefeed - Founder Musli ett tag men funderar på att gå över till Hippo Musli Bas. Ni som är duktiga på foder vad...
Svar
2
· Visningar
850
Senast: marti130
·
H
Hästvård hejsan kära bukefalister! vet inte om jag kommer få skäll nu för att tråden ligger på fel plats, men det tycker ju inte jag. :smirk...
Svar
5
· Visningar
901
Senast: Nafayette
·
P
Foder & Strö Har ni några bra tips på foder som man kan ge en häst som är lös i magen (förhoppningsvis tillfälligt alltså)? Några hästar i stallet...
Svar
5
· Visningar
1 083
Senast: piggis_83
·
M
Hästvård I torsdag så skulle jag åka och prova ut sadel till hästen. Han verkade pigg på morgonen som vanligt försökte smita t genom box dörren...
Svar
2
· Visningar
997
Senast: Nominous
·
Hästvård Ja, jag har klippt till glasslock till framhovarna i kväll. Imorgon när hon går ut i hagen blir det premiär. Hoppas bara inte de redan...
Svar
6
· Visningar
1 059
Senast: bettysmatte
·
Hästvård Vad har ni för erfarenhet av dt och hur påvärkar det hästen?
Svar
2
· Visningar
3 267
Senast: Dobben
·
C
Hästvård Hejsan! Tänkte höra med er här då man nuförtiden inte har de där gamla vaccinationskorten där det står intervaller mm för...
Svar
4
· Visningar
697
Senast: Gunnars
·
Foder & Strö Är det någon skillnad på dessa? Ger man lika stor mängd av båda? Pelleterad finns väl bara i 40 kg säck? Hur stor är en sån säck? Och...
Svar
16
· Visningar
1 927
Senast: lil-sis
·
P
Hästvård Om hästen hostar några gången när man rider, är den förkyld då :P Men om nu hästen blir förkyld vad bör man då göra och ska man ge den...
Svar
4
· Visningar
925
Senast: giffan
·
F
Hästvård Jag skulle behöva lite synpunkter, Det är så här att jag har ett kallblodssto som jag åkte in med till vet i höstas pga hälta, det...
Svar
1
· Visningar
960
Senast: Fantasi
·
Hästvård Hittills har ju termometern antingen hållit sig över 0 eller lite snö men väldigt kallt vilket gjort att det inte bildats is på vare sig...
Svar
14
· Visningar
1 272
Senast: jari
·
W
Hästvård Hur ofta stretchar ni era hästar och hur länge/ingående? Hur vet jag vad som är tillräckligt för min häst? Är det något ni har som...
Svar
2
· Visningar
575
Senast: Lazio
·
W
Foder & Strö Mina två hästar får hö som inte är analyserat. En varmblodsvallack på 7år och ett shettissto på 2,5år. Varmblodet är i lagom hull, blank...
Svar
4
· Visningar
992
Senast: saen
·
P
Foder & Strö Mina kompisar säger att hästarna inte kan äta hel korn, stämmer det? För ja ska börja ge mina hästar korn men vet inte om det ska vara...
Svar
2
· Visningar
994
Senast: pysen13
·
J
Foder & Strö Denna förfrågan gäller främst dom runt Gävle. VAd skulle ni betala för hö och hösilage med dessa värden? VAd skulle ni andra kunna...
Svar
6
· Visningar
1 382
Senast: Jaba
·
Foder & Strö Jag har börjat slänga lystna blickar på fodret Dynavena av olika anledningar, men tvekar ffa pga priset. Idag fodrar jag med Krafft...
Svar
15
· Visningar
1 839
Senast: Catinca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIV
  • Julklappar 2024!
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur