Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö blötlägger ni tex: kr*fft, H*ppo? om ni gör, varför? Hur länge ska man minst göra det och hur länge ska man max göra det?? mycket...
2
Svar
27
· Visningar
1 780
Senast: Breccia_
·
G
Hästvård hej.e de någon som vet nån bra medicin el liknande till min shettis som har lite värk i sina leder? han får nu glukosamin..nån som vet...
Svar
6
· Visningar
1 079
Senast: lundborg
·
M
Hästvård vet inte rikigt vars jag ska lägga detta men... de gäller ju en fd travare så :smirk: Iaf så har en gamla hästkarl o travfantas sagt...
Svar
4
· Visningar
2 141
Senast: phoenix
·
Hästvård Jag hade en underlig fundering idag... Hästar som bor i varma länder, typ afrika! Dom behöver ju knappast sätta vinterpäls. Men visst...
Svar
2
· Visningar
798
Senast: fred
·
Hästvård Har av en tidigare ägare till min häst fått berättat för mig att mitt sto haft problem med ischias. Har själv aldrig haft problem med...
Svar
6
· Visningar
932
Senast: eldione
·
Hästvård Ni som kan sånt här, vad ser ni? Hästen är ung och verkar till synes frisk och glad, men jag kan inte komma undan en gnagande känsla...
Svar
1
· Visningar
742
Senast: Moheed
·
D
Hästvård Min medryttar häst har förra året haft ont i ryggen, man kunde tom tydligt se det, det var svullet ca 20 cm bakom sadelsn slut. Hur som...
Svar
2
· Visningar
742
Senast: dorisdoris
·
Y
Foder & Strö Hur mycket får era hästar? Finns det någon som enbart fodrar med det (alltså ingen havre eller liknade?) Fodrar själv med hippo basic...
Svar
2
· Visningar
681
Senast: åke
·
V
Hästvård Det är nästan som att svära i kyrkan men faktum är att jag har tröttnat på att ha häst. Köpte min vän för 5,5 år sedan och de senaste...
2
Svar
26
· Visningar
2 555
Senast: tretjak
·
P
Hästvård Jag skulle sälja min D-ponny. Vid böjprov visade hon hela 2 graders hälta på ena fram vid låga böjet- var helt ren på longering och när...
Svar
10
· Visningar
1 351
Senast: Penny
·
Foder & Strö Läste lite om foder i gårkvälls och då stod det att krossad havre ska förbrukas inom 1 vecka för sedan börjar fettet i havren att...
2
Svar
30
· Visningar
2 300
Senast: Mysaan
·
M
Foder & Strö Hur länge brukar ni låta betfor svälla i vatten?? Det skall ju inte vara för kort tid men jag har också hört att betforn kan bli...
Svar
11
· Visningar
9 375
·
J
Hästvård Jag har tänkt klippa min fjording för första gången i år. Han har redan fått en lång gosig päls som gör att han blir lätt väldigt...
Svar
8
· Visningar
1 523
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Jag försöker räkna foderstat åt min pålle och undrar om det här med kvoter. Hästen i fråga är en 5-årig halvblodsvalack, rids cirka 50...
Svar
4
· Visningar
871
Senast: marti130
·
Foder & Strö Hejsan! Finns det någon här som har någon häst som är känslig mot socker? (tex betfor) Hur yttrar det sig? Hur gick du/ni tillväga...
Svar
3
· Visningar
786
Senast: Flying High
·
G
Hästvård Kan någon förklara hur fettlever påverkar kroppen och om det påverkar leverns funktion? Min fjording är 22 år och har haft fång, som...
Svar
4
· Visningar
2 534
Senast: Glorfindel
·
F
Foder & Strö Min unghäst är 1,5 år och en riktig "höätare"... Hon skulle lätt kunna tugga i sig 10-11 kg hö varje dag men får bara ca 8-9 kg. Det...
Svar
18
· Visningar
1 869
·
T
Foder & Strö Vilka fodertillverkare har någon form av fölmix? Helst utan havre. Alltså nått som tillför enegeri utan att de blir nippriga. (ex...
2
Svar
26
· Visningar
3 255
Senast: LillAnna
·
L
Foder & Strö Vissa säger att man ska ge linfröolja 2 ggr /vecka, men det står ju inga sådana anvisningar på flaskan? Gäller det inte kallpressad...
Svar
1
· Visningar
630
Senast: lemonadsaft
·
Foder & Strö Hur mycket havre är det i Kraft grund och hur mycket är det i krafft ponny någon som vet?
Svar
3
· Visningar
681
Senast: Phorsytia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama