Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hej allihop! inte för att d e aktuellt såhär på vintern,men iallafall min pony har soleksem ere ngn som har ngt råd till mig förrutom...
Svar
1
· Visningar
689
Senast: Bellatrix
·
Hästvård Pratade med en veterinär häromdagen ang botulism/vaccinering/antal fall per år. Han sa att han hört siffror som sa att: ca 10...
Svar
9
· Visningar
1 200
Senast: HannaZ
·
I
Foder & Strö Hej, Någon som provat Horse Powder? http://www.olofsdotter.nu/horse%20powder/hp.htm Till våra hundar har vi använt Dog Powder i...
Svar
5
· Visningar
1 368
Senast: Ingrid och Lukas
·
Hästvård Hur skulle ni göra/hur gör ni om ni bodde/bor ca 1 mil från ert stall: Far ni till stallet flera gånger i veckan/varje dag för att...
2
Svar
24
· Visningar
1 711
Senast: lovehorses
·
M
Hästvård Jag håller på och försöker anlägga en bädd till min häst. Använder spån. Nu undrar jag hur man egentligen skall göra - jag menar vilka...
2
Svar
25
· Visningar
7 886
Hästvård Min häst har sedan ett par veckor tillbaks fått en väldigt stor galla på ett bakben. Hon har inte haft ont av det och har alltid haft...
Svar
7
· Visningar
1 512
L
Hästvård Var kan man få tag på dessa? Finns de kanske på Granngården? Eller annan butik, via internet eller nåt? :bump: (Vet inte om detta...
Svar
3
· Visningar
934
Senast: popeye
·
Foder & Strö Är det bara jag som använder Havre och betfor till min häst plus mineraler? Eller finns det dem som fortfarande använder det också...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 901
Senast: moonlightgarden
·
Foder & Strö ...törs man ge hästen? Har en bekant vars hö är en katastrof avseende protein (kvot på 4,6), och då ska hon lägga till soja är det...
Svar
3
· Visningar
1 175
Senast: smiling_sun
·
M
Hästvård Jag vet att det finns flera trådar om överben och jag har läst dom men nu är det en sak som jag funderar på. Det är så att min treåring...
Svar
12
· Visningar
1 400
Senast: Amica
·
Foder & Strö Läget är följande: Jag har blivit erbjuden att ta föl på en kompis sto. Familjen är av den "äldre" stammen lantbrukare och analyserar...
Svar
9
· Visningar
1 048
Senast: Racer
·
M
Foder & Strö Jag funderar på om min häst skulle behöva tillsatt järn i fodret, jag måste även ge extra B-vit så båda får ju gärna vara i samma burk...
Svar
3
· Visningar
841
Senast: maisan
·
Hästvård Hur lång tid tar det för en sträckning att läka ut? vad kan man göra för att hjälpa den bli bättre? Min unghäst har sträckt sig i en...
Svar
1
· Visningar
1 102
Senast: Lejonelle
·
  • Låst
Foder & Strö Då foderfrågor helt klart är hästvårdsrelaterade har vi valt att flytta in foderforumet under Hästvård. Vi och många andra har även...
Svar
0
· Visningar
8 067
Senast: Boj
·
Hästvård Kotledsinflammationer fram har jag rätt bra koll på hur man ska undvika, men hur undviker man knäledsinflammation BAK?? Vad är...
Svar
19
· Visningar
4 558
L
Hästvård Jag undrar hur era hästar som har haft / har ordinerats vila i sjukhage beter sig? Är de lugna? Hur har det gått när de blir utsläppta...
2
Svar
25
· Visningar
3 784
Hästvård Jag tycker att "vad ser ni"-trådarna är oerhört intressanta, finns mycket att lära sig där när det gäller att träna ögat. Men som ett...
2
Svar
35
· Visningar
2 917
Senast: CarolaLind
·
R
Hästvård Är det verkligen säsong för hästarna att vara brunstiga nu? Har jättemkt problem med mitt varmblod som brunstar som en tok! Har släppt...
Svar
1
· Visningar
791
Senast: Rikkan
·
T
Hästvård Alla hästar ska ju ha pass from årsskiftet, men vad händer om de inte har pass? :confused:
Svar
3
· Visningar
622
Senast: TinTin
·
A
Hästvård Undrar bara om det finns någon som gett sin häst Glucovett? Resultat? Vart får man tag i det? Glucovett hjälper till att skydda, smörja...
Svar
3
· Visningar
1 925
Senast: Blossom7
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama