Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min häst har som sagt haft några upprepande kolikanfall, gaskolik. På klinik sa vet att hon var mkt uttorkad på blodprovet och att han...
Svar
9
· Visningar
1 001
Senast: Hera
·
Hästvård är det ngn som gett eller ger sin häst äppelcidervinäger i fodret? jag läste om det idag, men har självklart glömt vad det skulle vara...
Svar
2
· Visningar
856
Senast: mackan
·
Hästvård Vilket ger bästa smärtstillade efekt? Skulle vilja ha lite tips hur man kan lura i en häst Butta? Hon äter Djävulsklo utan att...
2
Svar
23
· Visningar
2 411
Senast: Beppo
·
P
Hästvård Vad gör man om hästen inte dricker??:confused: Hon går ute i stora hagar varje dag och äter lite gräs, kan det vara vatten i dt? Men...
Svar
4
· Visningar
703
Senast: Panter
·
T
Foder & Strö Ni som brukar "räkna" foderstater för hand, hur väl tycker ni det stämmer överens med Hippocampus Foderstatsberäkningar? Hur mycket kan...
Svar
7
· Visningar
1 028
Senast: mirjada
·
Hästvård Någon som har varit med om att det gjort det på en häst eller hört om någon som har vart med om det?
Svar
5
· Visningar
1 035
Senast: eldione
·
Hästvård Simons bakben är aningens snett inåt liksom. När jag började sätta igång honom var det inga problem alls och vi kom ganska långt. Sedan...
2
Svar
28
· Visningar
2 078
Senast: Ingela_S
·
L
Hästvård Tre hästar i vårt stall har fått en massa knutor som det blir ruvor på efter ett tag,någon som vet vad det kan vara? Har fått höra lite...
Svar
6
· Visningar
1 506
Senast: Lela
·
Foder & Strö Vad innehåller K*fft ponny? Mycket tacksam för svar!
Svar
12
· Visningar
1 151
Senast: Tacitus
·
S
Foder & Strö JAg är absolut inte van vid ensilage och måste fråga. Vi har en STOR bal som står utanför stallet och så har vi en skottkärra där vi...
Svar
2
· Visningar
739
Senast: Tacitus
·
I
Foder & Strö :confused: Vilka frösorter är bäst att använda sig av när man ska skörda hösilage?? Timotej, ängsvingel och rajgräs som skyddgröda går...
Svar
5
· Visningar
1 071
Senast: Rolle
·
L
Foder & Strö Hej! Har flyttat till nytt stall och får hem min häst snart igen. I nya stallet så ger de inget kraftfoder på morgonen, de får bara hö...
Svar
2
· Visningar
894
Senast: pinky
·
P
Foder & Strö Hej, i stallet där jag har mina två ponnyer pratar de om att ge betfor morgon och kväll och hö 4 ggr per dag, kraften får man ge den...
Svar
4
· Visningar
825
Senast: Penny
·
Hästvård En häst i vårt stall började hosta för ett tag sedan. Trots att min unghäst står så långt borta från den hästen som det bara går så blev...
Svar
13
· Visningar
1 124
Senast: allroundhästarna
·
L
Foder & Strö Hej! Får hem min häst nu igen efter att ha haft honom utlånad i 10 mån. Han har stått på halm hos dem och hos mig stod han på spån...
Svar
4
· Visningar
842
Senast: lundborg
·
L
Hästvård Är det tillåtet att ha en A-ponny i transporten över natten på tävling? Vi tar ur mellanväggen såklart. Det måste man väl få ha? Nån som...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 540
Senast: Lena_B
·
Hästvård Min pålle är helt omöjlig att klippa:crazy: . Det är en ständig strid och han slår hejvilt omkring sig. Upplever inte att han är rädd...
Svar
4
· Visningar
745
Senast: lundsbo
·
S
Hästvård Flera hästar i stallet där jag har min häst har blivit lösa i magen. Min häst (4 år) är lös, det kommer ibland endast vätska och han...
Svar
7
· Visningar
828
Senast: Colombia_Girl
·
E
Foder & Strö Gamla höet: MJ 7,1 Smrp 26 Nya höet: MJ 8,3 Smrp 75 :banana:
Svar
4
· Visningar
589
Senast: Egonson
·
S
Hästvård Så många år som jag hållt på med hästar och ridning borde man kunna detta...:o Hur lindar man hästens ben vid ridning? Hur lägger man...
Svar
15
· Visningar
943
Senast: seejii
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama