Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hej! Jag har slarvat med avmaskningen och helt glömt bort att mina hästar skulle ha avmaskats i September. De avmaskades med ivomec i...
Svar
6
· Visningar
806
Senast: Madick
·
S
Hästvård Hittade idag ägg från styngflugan på min häst!! :devil: Är det möjligt? Det satt några ägg bakom armbågen i sadelgjordsstaden. Borde...
Svar
6
· Visningar
681
Senast: Madick
·
K
Foder & Strö Måste bara få skriva av mig min glädje! Har en liten foderponny som har varit så lös i magen ända sedan vi fick hem henne för tre veckor...
Svar
7
· Visningar
830
Senast: Kicki_J
·
J
Foder & Strö Jag har en fundering kring kvoten mellan protein/energi. För vuxna hästar ska den ju vara runt 5,5-6 och unghästar något högre. Anta att...
Svar
2
· Visningar
1 109
Senast: Coffeaclub
·
L
Foder & Strö Proteinöverskott?! -------------------------------------------------------------------------------- Vad kan bli följderna av att...
Svar
6
· Visningar
928
Senast: Degree
·
Hästvård Finns det snösulor som inte täcker strålen utan bara området runt om? Vill inte ha snösulor som täcker strålen eftersom jag måste kunna...
Svar
4
· Visningar
657
Senast: Lucy
·
P
Foder & Strö Hur mycket gör dt om hästen äter 1 kg havre ca en halvtimme innan ridning? Ibland när jag kommer till stallet har hästarna precis fått...
Svar
8
· Visningar
918
Senast: Stopek
·
S
Foder & Strö Kammomill ska ju vara lugnande enligt många och om jag nu har ett lite stressigt sto...kan inte då kammomilltee vara något?:D Vad...
Svar
1
· Visningar
608
Senast: Tacitus
·
Hästvård Imorse var min pålla sjuk igen, ville inte äta. Kolik igen, tredje gången på tre veckor...Det har varit gaskolik de första två gångerna...
2
Svar
27
· Visningar
1 923
Senast: Hera
·
F
Hästvård Jag skall sko om min häst i veckan och undrar över snösulor. Har inte använt det tidigare men i nuvarande stall SKA vi ha det. När...
2
Svar
21
· Visningar
1 559
Senast: Uddatyp
·
S
Foder & Strö Gammelman tillgodogör sig inte riktigt all havre har jag sett. Han får hel havre och det är klart att med ålderns rätt får han inte...
Svar
10
· Visningar
1 071
Senast: Mynta2
·
R
Foder & Strö 1. Ger du fodermorötter till din häst? Svara: Ja eller nej. Vad betalar du per säck? Svara: "Mer" eller "mindre" än 50 kr för 20...
Svar
12
· Visningar
1 527
Senast: HannaZ
·
S
Hästvård Det "knäpper" i bakbenen varje gång min häst rör sig. Är det farligt? Det liksom knackar nånstans...man hör det tydligt i skritt o trav...
Svar
10
· Visningar
7 731
Senast: Lela
·
C
Hästvård Klassa gärna detta som en gnälltråd, diskutera med mig och kom med synpunkter! Nu är det dax att se saker från det andra hållet tycker...
2 3
Svar
58
· Visningar
5 167
Senast: Paste
·
M
Hästvård Hej! Har funderat lite över en sak, om man vid en hältutredning bedövar bort hovleden för att kunna konstatera att det är där "felet"...
Svar
7
· Visningar
1 221
Senast: ghost
·
Å
Hästvård Har äntligen pratat med en hästmassör som kommer ut om nån vecka :) Men något som förvånade mig var att han, när vi frågade om hur det...
Svar
5
· Visningar
1 199
Senast: Lejonelle
·
Foder & Strö Min krubbitare har nu kolik för första gången (har haft henne ca ett år). Hon har krubbat väldigt lite fram till de senaste två...
Svar
12
· Visningar
1 272
Senast: athena
·
E
Hästvård Är det någon som har en bild på en "perfekt" barfotahov? Dvs med rätt höjd på trakter, rätt bred, rätt längd på tå, inga utflytningar...
Svar
12
· Visningar
1 484
Senast: Elisabethh
·
T
Foder & Strö Vi har ett femtontal islandshästar i kollektivstallet jag står i. Alla går ute dagtid, i hagar med ganska mycket gräs och "ogräs". En...
Svar
10
· Visningar
1 327
Senast: HelenaHandberg
·
Foder & Strö Som ett exempel på varför det är så bra med analyser så kommer här mina foderstater för denna vinter. Jag börjar med fjolårshö...
2
Svar
28
· Visningar
1 823
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar