Sv: Byta ut hovslagaren! Genast!
Håller med dig om att det du skriver i många fall kan vara absolut sant.
Men det finns ju faktiskt fall där ägaren följer varje råd och "plan" till punkt och pricka. Frågar och analyserar och stöter och blöter de problem som finns i det oändliga utan att få till en lösning.
I just det läget har jag vart. Min ponny var dålig i över 5 år!
Har haft kontakt med en väldig massa olika veterinärer, kliniker, massörer, kiropraktorer, osteopater.. ja.. you name it, jag har provat det.
Allt i kampen för min ponnys vämående! (Hans bekymmer finns skrivet om i andra trådar)
Trots alla oändliga besök hos dessa ovanstående så har absolut INGEN talat om för mig vad felet var med min ponny.
Nu såhär i efterhand så har kronan trillat ner på mig *pling* och jag kan ganska tydligt se varför han har mått som han gjort. Tyvärr har det tagit mig så lång tid att inse det!
Jag sökte mig till kunniga för att få hjälp, men det enda jag fick hjälp med var att gräva hål i plånboken. Vad alla otaliga behandlingar har kostat vill jag inte ens tänka på och i slutändan så stämde inget av det som någon hade trott i alla fall.
Nu ÄNTLIGEN kan min ponny röra sig normalt! Tack vare min nya hovis som påtalade problemet för mig..
..och som fixade till en lösning som funkade..
Så nog 17 kommer jag fortsättningsvis granska alla som ska sätta sina händer på någon av mina hästar med lupp. För faktiskt så känner jag mig ganska så blåst av alla dessa utövare jag har haft att göra med.
Hans problem har diagnosticerats som allt från senskador, vrickningar, muskelskador till kotproblem men det han i självca verket har vart är öm.. öm i fötterna och förmodligen har hans hastigt påkomna hältor vart stengallor.
Min lilla änglaponny
.. Vad jag skäms över att jag har litat på dessa olika människor som tyckt vetat så mycket... som inte har stämt ett dugg.. Skäms över att jag trott på att dom kunnat sin sak och att du fått lida så länge.. förmodligen helt i onödan!