Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

C
  • Låst
Hästvård Hovslagning - kort tå Ni som är utbildade hovslagare eller mycket erfarna inom ämnet, finns det några risker med att korta tån mycket...
41 42 43
Svar
847
· Visningar
64 234
Senast: Afrodite
·
S
Hästvård Har fått för mig att jag hört nånstans förut att araber antingen har lite lägre eller högre vilo temp än andra hästraser, nån som har en...
Svar
2
· Visningar
742
Senast: Stopek
·
J
Hästvård Vet inte riktigt om detta är rätt ställe att lägga denna tråd, men jag provar. Jag har en häst som har en bokhov (fram), och mkt dålig...
Svar
18
· Visningar
1 288
Senast: tezzie82
·
A
Hästvård Hej Vet inte riktigt vart jag ska börja.... Men kan börja med att jag köpte min nya häst för lite drygt 3 mån sedan nu. Han har hela...
Svar
8
· Visningar
972
Senast: Orkan
·
S
Hästvård Tips och råd om förlamning?? Har en valack som fick korsförlamning igår. Han har fått både smärtstillande i spruta och pulver men...
Svar
5
· Visningar
1 174
Senast: Nominous
·
Hästvård Av diverse olika anledningar så har jag inte haft så jättebra koll på min lilla de senaste två till tre veckorna. För cirka en vecka...
Svar
10
· Visningar
4 716
Senast: Hysterisk
·
Foder & Strö Mitt sto är tjock. Hon behöver banta. Problemet är att hon har föl vid sidan som är 6 mån. Han står ensam på natten nu.. kan jag...
Svar
9
· Visningar
819
Senast: Madick
·
Hästvård Någon som vet något om detta? Kan hästen fungera som vanlig motionsridningshäst med detta och är det något speciellt man bör tänka på?
2
Svar
21
· Visningar
2 169
Senast: Mysaan
·
Foder & Strö Någon som vet om det är nån doping på Protexin? Både i pastaform och frystorkad form. Travhäst.
Svar
4
· Visningar
813
Senast: bonneville
·
S
Hästvård Huskurer!!! Jag har inte så värst många men en som alltid funkat kanon för mig är att pensla på vitlöksolja om hästen får mugg, 1 klyfta...
Svar
9
· Visningar
3 887
K
Hästvård Upptäckte idag att min nya häst har piphas på båda bakbenen (inget som nämndes i besiktnings papprena). På ena benet är det väldigt...
Svar
1
· Visningar
1 130
Senast: exelina
·
M
Foder & Strö Jag har försökt att följa allt som händer kring nervsjukdomen som drabbat många hästar. Nu har det tydligen gått ut larm om att dåligt...
2
Svar
21
· Visningar
1 852
B
Foder & Strö Hej på er alla Jag har funderat gansak mycket på det här med vatten som fryser. När jag hade min häst hemma så hade jag en glödlampa...
Svar
17
· Visningar
1 918
Senast: >emelie<
·
Foder & Strö Ska börja ge min häst lusernhack idag i stället för pelletsen jag har gett innan. Men jag vill ju fortsätta ge b-vitamin. Hur ska jag...
Svar
2
· Visningar
533
Hästvård Vet inte om man får fråga om sådant här. Antar att det inte får skrivas namn iallafall. Men jag behöver hjälp. Som ny hästägare har...
Svar
5
· Visningar
2 461
Senast: lakrits
·
Hästvård Kallblodsfölet frysmärktes i förra veckan och för några dagar sedan upptäckte jag att han har "fullt" med små små bulor i huden längs...
Svar
2
· Visningar
656
Senast: evis
·
T
Foder & Strö Hur fodrar ni på nättena som har fri tillgång i hagen...??..det blir rätt länge utan mat om de går in vid 19 och ut igen vid 8-9tiden på...
Svar
12
· Visningar
1 164
Senast: IrpaSnirpa
·
Foder & Strö jag sitter och räknar om min foderstat nu, eftersom att den lilla rackaren inte vill äta havre eller annat "konstigt" han äter hö, punkt...
Svar
7
· Visningar
851
Senast: Emmahpemma
·
B
Hästvård :confused: Min häst får problem att han skakar på huvudet på sommaren, inte alltid det går i perioder, kan det vara solen, flugorna...
Svar
3
· Visningar
708
Senast: Madick
·
L
Hästvård Ska det vara så här??? Beställde tid för 1,5 v sedan pga att min häst är halt till o från. O nu var det så att vid 2 tillfällen så har...
Svar
2
· Visningar
855
Senast: Tinen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama