Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

L
Hästvård Ska det vara så här??? Beställde tid för 1,5 v sedan pga att min häst är halt till o från. O nu var det så att vid 2 tillfällen så har...
Svar
2
· Visningar
855
Senast: Tinen
·
B
Hästvård :confused: Jag undra vem som kan hjälpa mig med att få svar på var huvudskakningar på min häst kommer ifrån :bow:
Svar
2
· Visningar
693
Senast: Bounty
·
S
Foder & Strö hej vårat hö är lågt på protein vad kan man komplettera det med är lusern bra.han får idag hösilage havre kornkross betfor,ska något...
Svar
2
· Visningar
705
Senast: Kicki_J
·
Hästvård Någon som kan utläsa vad det betyder. Enligt vet har min häst så låga värden av Erlichias att det är meningslöst att behandla, men vad...
Svar
9
· Visningar
1 075
Senast: krambanan
·
I
Foder & Strö går det att tillsätta bara selen? för om jag tar mineraler med selen i blir det för mkt. av det andra... och i såfall hur får jag tag...
2
Svar
28
· Visningar
2 495
Senast: Trissa
·
E
Hästvård hästen min har boxvila just nu pga av hovböld, och hans bakben svullnar upp ganska mycket =/ Finns det några tips på hur jag ska få ner...
Svar
2
· Visningar
907
Senast: worre
·
M
Hästvård Hur har Ni era hästar installade? Hemma, eller inhyrd i annat stall. Skulle vara intressant att höra hur det fungerar för Er som har Er...
Svar
5
· Visningar
698
Senast: Lazio
·
A
Foder & Strö Min häst får tufsig vinterpäls på magen. Är det någon som vet varför? Han håller hullet fint - går enbart på hö (haft fång)- och pälsen...
Svar
1
· Visningar
976
Senast: worre
·
Hästvård Min häst har fått platta knölar på ryggen en bit från ryggraden precis där sadeln ska ligga emot. Dom är lite upphöjd och massa små...
Svar
3
· Visningar
960
A
Hästvård Hej! Vi har en travare som går i träning och som tyvärr har problem med lederna. Han har haft upprepade inflammationer i kotor/knän...
Svar
4
· Visningar
1 120
Senast: Equine
·
Hästvård Vill ha lite tips om hur man skall stävja en lös mage på en shettis. Har testat bakteriebalans, fil, vad skall man göra. Hur snart...
2
Svar
20
· Visningar
2 297
Senast: ishast
·
T
Hästvård Min ena häst har en hov som växer fortare än den andra och samtidigt mer rakt uppåt. Detta gör att den blir smalare och högre än den...
Svar
10
· Visningar
1 234
Senast: pemi
·
A
Foder & Strö Mitt nordsvenska travarsto (13 år) blir kantig på vintern. Hon känns ok över revbenen, men är alldeles för benig över höfterna och...
2
Svar
23
· Visningar
1 496
Senast: Austarla
·
S
Hästvård En liten oviktig fråga men jag undrar om det heter chipmärkning eller chipsmärkning. :confused: På ridsports hemsida kallas det för...
Svar
11
· Visningar
1 205
Senast: Tinen
·
L
Foder & Strö Vilket foder skulle du ALDRIG ge till en häst? *spännande tråd* ;) :banana:
6 7 8
Svar
158
· Visningar
11 947
Senast: tezzie82
·
H
Hästvård Idag och igår så var det något ungerfär som en spindel fast den hade åtta ben ochnär jag skulle dra väck den så nöp den sig fast JÄTTE...
Svar
8
· Visningar
7 064
Senast: SusieQ
·
Foder & Strö jag har en stor d-ponny som har haft fång två gånger. han får nu 8 kg hö, 1 dl miner blå, morötter och ca 2 dl helhavre per dag(uppdelat...
Svar
3
· Visningar
935
Senast: tezzie82
·
N
Foder & Strö Såg idag att min häst stod och åt sin egen bajs, alltså verkligen tog hela bollar i munnen....betyder det att hon har brist på något?
Svar
4
· Visningar
822
Senast: Den_Lille
·
D
Hästvård Har du något superbra tips du vill dela med dig av???? Vadsomhelst ifrån "varje dag i stallet" till tävling och utställning tas...
Svar
3
· Visningar
650
Senast: HumleMumlan
·
T
Foder & Strö Vilket är det bästa sättet att förvara hö så att det inte angrips av fukt och blir mögligt? Kan man förvara höet inne i stallet om man...
Svar
2
· Visningar
739
Senast: marti130
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama