Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Det trodde kliniken att det kunde vara min stackarspålle drabbats av.:eek: Så nu vill jag veta allt om detta. Gärna se bilder på hästar...
Svar
15
· Visningar
2 937
Senast: Mysaan
·
Hästvård Först måste jag säga att det här inte är aktuellt för mig, med avlivning/begravning av häst. men jag vill bara diskutera och tänka...
2
Svar
26
· Visningar
2 363
Senast: Orkan
·
E
Foder & Strö Hej! Ja, vart lägger man den här tråden? Jag undrar hur ni som har hö och halm i storbalar förvarar era balar: ståendes eller...
Svar
15
· Visningar
1 443
Senast: nytomta
·
N
Hästvård Vad skall göras vid en veterinärbesiktning vid köp av häst i åldern 5 månader? Böjprov görs ju inte... görs rörelseprov etc på nåt annat...
Svar
16
· Visningar
3 816
Senast: Zeena
·
Foder & Strö Hejsan! I mitt stall där jag har min tös så har dom både spån och halm som man får ta (Tror jag). Jag ska prata med en i stallet...
Svar
2
· Visningar
568
Senast: Molin
·
Foder & Strö Nån som vet hur man regner om fra Fe (forenheter) til MJ? Er det noen slags formel for dette?
Svar
2
· Visningar
692
Senast: ludda
·
E
Hästvård Hej! Har nu kikat lite på andra trådar om ämnet, men inte riktigt funnit svaren på mina undringar... Jag köpte i somras två...
Svar
16
· Visningar
1 448
Senast: Messy
·
S
Foder & Strö Hej, på er! Det är nu så att jag känner mig lite nedstämd. Mina älskade hästar behöver få hjälp:crazy: Stallet ligger ca 2 mil...
Svar
11
· Visningar
1 132
Senast: solenbakommolnet
·
B
Hästvård Det jag undrar är vad gör ni med hästen efter vaccinationen. Får den stå en vecka eller sktittar ni den lite lungt ett par dagar...
2
Svar
29
· Visningar
1 677
Senast: doleron
·
Hästvård Är det vanligt med svullna lymfkörtlar (ganascherna) i samband med nässelutslag? Ingen feber eller allmänpåverkan.
Svar
2
· Visningar
1 451
Senast: majola
·
C
Hästvård Måste höra med er bukefalister, vilken typ av strö tycker Du är enklast att mocka?
2
Svar
34
· Visningar
2 093
Senast: Hot Shot
·
Foder & Strö jag ahr alltid "fått" fodet i hyran inna så jag vet inte vad mitt grovfoder kostar..men flytatr antaglien nu å måste börja köpa själv...
Svar
13
· Visningar
985
Senast: _86a_
·
F
Foder & Strö Vi ger i princip inget kraftfoder alls till våra hästar (bra hö!), men lite mineraler behövs i alla fall. Hur väljer man vilken typ...
Svar
15
· Visningar
1 066
Senast: Boj
·
N
Hästvård Snart är det nyår och hästen blir ett år äldre, och som vanligt blir jag lite stressad och tänker "hjälp, är min häst gammal nu?" Min...
Svar
17
· Visningar
1 560
Senast: Ämelie
·
N
Hästvård Ser massor med trådar på foderforum där de skriver att min häst väger xxx antal kilo. Hur har ni fått fram vikten. säg inte att ni...
2
Svar
30
· Visningar
2 045
Senast: Corax
·
C
Hästvård Jag har bökat med min hästs bockhov i snart 2 år... I somras var den i princip borta. Men efter att hon vatt borta på foder 2 mån så...
2
Svar
32
· Visningar
2 838
Senast: jezzie-
·
R
Hästvård Berätta gärna vad ni ser på denna bilden: :bow:
2 3 4
Svar
74
· Visningar
6 822
Senast: Equine
·
Hästvård Med tanke på hur vanligt det är med lösa benbitar och dessa operationer så undrar jag nu hur alla vågar operera? Skrev en tråd för...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 068
Senast: Cyllene
·
Foder & Strö Har en mycket högre kvot i åt än vad jag brukar ha... TS 63,6% Smb protein 59 g /kg foder Energi 6,6 MJ/kg foder Tävlingshästar...
Svar
5
· Visningar
1 228
Senast: lilla_edvardsson
·
Hästvård Kanske har ni några idéer här på buke. Fick hem mitt "Lojsta-föl" i måndags och släppte ihop honom med de andra på tisdagen. Det var...
Svar
12
· Visningar
1 227
Senast: evis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Senast tagna bilden XV