Sv: Vad ser ni?
Tja, vad ska jag säga... Jag häpnar över alla dessa svar som jag förstår mestadels utgår från den bild du lagt in.
Det står dig helt fritt att häpna.
Detta är inte ett desperat försök på att få någn att hjälp
mig med
min häst genom att visa en bild på en rygg.
Den här bilden har jag lagt in för att få höra vad andra människor läser in i sitt seende. Kunde lika gärna ha lagt in en bild av en
gurka
och frågat efter låsningar.
Detta är resultatet av en spin-off på en annan tråd här i forumet.
Det enda jag jag kan säga är att hästen har väldigt dåligt utvecklad ryggmusklatur. Kan vi se någon annat? Vad? Varför? Hästen står dessutom inte rakt på bilden.
Denna hästen har troligen mycket svårt att stå rakt med sin rygg och är uppställd efter bästa förmåga. Vilket var meningen. En människa med sned rygg elle sned höft kan ej heller stå rakt - om vi inte drar i den och då blir ju resultatet inte naturligt, eller hur?
Vilken typ av kamera har du? Bilder från många typer av digitalkameror ger inte en rättvis bild. (de ger en "böjd" bild)
Det viktiga här är inte vilken kamera det är. Jag har sett fler bilder som jag inte kunna lägga ut eftersom jag inte har någon server och där ser jag samma tendens.
Dessutom är det inte jag som tagit bilden och det kvittar, anser jag, eftersom allt som ses är subjektivt och detta inte är en virutiell undersökning som ska ersätta en fysisk undersökning på något sätt.
Ser f.ö. ut som en dåligt tränad varmblodstravare.
Tjoho! Nu vet jag inte vad jag ska säga, visserligen är det en häst som delvis sliter med diagonalproblem, precis som en varmblodstravare kan göra,
men, -nej, där slutar nog likheten.....
Förstår att du vill ha råd och hjälp men du bör nog hellre fråga en duktig tränare eller annan person med GOD kunskap om hur man tränar upp en häst. Att fråga här på Buke är ofta bra för att få en bredare uppfattning men det är inte alltid man får de bästa råden.
Där missuppfattar du mig. Jag vill inte ha råd och hjälp i den utsträckning som du verkar tro. Jag behöver inte i första hand andras hjälp för att träna upp en problemhäst . Det kan jag. Och många av dom som redan svarat i min tråd vet redan detta.
I detta tillfälle så är det inte ens en häst som står i mitt stall. Hästen på bilden kommer inte att tränas av mig och jag upprepar; det var en övning för ögat, som många av oss fann intressant.
Kontakta utbildade och kompetenta peroner som finns i ditt område.
Jag har faktiskt rekomenderat att ägaren till hästen ska få henne undersökt och hjälpt, -eftersom jag själv inte kan åka så långt.
Lycka till!
Tack. Jag vet att hästägaren läser detta och kan då även läsa din hälsning.