Sv: Vad ser ni?
Näää. Den är även rädd om/har väldigt ont i vänster käkled.
Näää. Den är även rädd om/har väldigt ont i vänster käkled.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
superstar skrev:Jag ser en rygg, som av bilden att döma ser tunn och muskelfattig ut. Smuts eller "bulor" i sadelläget. Sadelknutor? Proteinknölar?
Detta är mina första spontana rektioner när man ser bilden. Men det kan ju vara en missvisande bild också.
Ullis
Djurjouren skrev:Näää. Den är även rädd om/har väldigt ont i vänster käkled.
CarolaLind skrev:*Gissa*
Låsningar.
T6 T7
T18 L1
Hö. SI
Vä. Fem.
Vä. Scap.
C3 Hö.
OA Hö.
Käkled Vä.
Ögonen ej i linje.
Equine skrev:lite nyfiken då, men hur kan du veta/gissa att det är problem i vissa kotor utan att känna på?? syns det ? min et säger att man inte enbart kan se på tornutskotten för de kan ha olika form, utan att man måste typ känna på rörelse tror jag hon förklarat, nyfiken!
CarolaLind skrev:Vant öga och erfarenhet.
Om man hittar punkt A så vet man att man hittar punkt B.
T, L och SI problemen ser jag med blotta ögat.
Rikkan skrev:Kul!
Kanske skulle ha ställt frågan: Var är det inte låsningar?
Kan du förklara det där med ögonen? <-På grund av att nacken är sned eller vad menar du?
(Såg du helbilden från sidan på samma häst i den andra tråden)?
Boj skrev:Jag tror faktiskt inte att det räcker med L1, titta igen ska du se. Hästen är uppdragen i höger sida saccralt, här kan man antagligen även finna både L6 och L7. Se hur den sista delen av ländryggen viker sig, man skulle kunna tro att hästen var lite karpryggad men så är inte fallet. Förstod du min luddiga förklaring?