Sv: Hur vågar folk operera? Jävla försäkringsbolag!
Jag var ju i EXAKT den situationen med Kele. Har Agria EXtra, doldafelförsäkring etc. Och samma ögonblick som biten ger problem kommer de betala operationen. Men inte innan.
Nu misstänkte ju jag att hennes benbit VAR orsaken till hennes problem, och även vet tyckte ju att det FINNS ju hästar som visar symptom från alla ben UTOM den biten sitter.
I alla fall, jag får det ju inte betalt av bolaget, men OM jag operar på egen bekostnad så betalar de inte för ev komplikationer eller om hon dör heller. Så om jag opererar så kan jag hamna i ett läge fär en 15 000 kronorsoperation ger komplikationer och totalt kostar 50 000 kr innan jag förlorar henne.. Utan att få ett öre från bolaget. Och den situationen vill jag ju inte heller ha.
Så jag kan som det känns inte göra ett smack jag mer än vänta och se om/när biten ger problem. (Veterinären tror inte den är hela anledningen till henens problem, men vet vill ha bort den. Nu tror väl inte jag heller den är orsaken till det onda längre, men när jag stod inför att ta bort henne så kändes det jäkligt surt att inte kunna ta bort den med försäkringsbolagets stöd..)