Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Kom ihop mig med min tränare igår, tyckte saker hon sade lät så himla dumma. Skulle gärna vilja ha fakta, åsikter, källor osv så jag har...
2
Svar
24
· Visningar
2 323
Senast: Nyrelski
·
Hästvård Är det någon här som har erfarenhet av guldskor? Står i valet och kvalet om jag ska ha sådana på pållen eller om jag ska nöja mig med...
Svar
15
· Visningar
1 647
Senast: Matiz
·
Hästvård Vad kostar det att rönka alla ben runt om? Förstår att det är olika från vilken klinik man är på meb cirka?
Svar
8
· Visningar
5 852
Senast: Centaur
·
I
Hästvård Hur är prognosen på en häst som haft eksem i flera år, lindrigt, i längden? Brukar eksemet bli värre med åren även om det hållt sig...
Svar
4
· Visningar
992
Senast: sambaengi
·
Foder & Strö Min nya häst, varmblodssto på ca 160 cm, ska från och med nu dela hage med tre glupska ponnyer, ca 130-140 cm. En av ponnydamerna är...
Svar
10
· Visningar
1 011
Senast: Becca85
·
B
Hästvård Hej på er. det är nämligen så här att min häst har fått utslag lite överallt på kroppen och först trodde jag att det var protein utslag...
Svar
3
· Visningar
541
Senast: Blackfelicia
·
S
Hästvård Jag har sen ca 1 vecka sen fått hem en ny importhäst. Jag har nu upptäckt att hon har ett sår eller det ser snarare ut som "skav" inget...
Svar
5
· Visningar
852
Foder & Strö Någon som vet var man kan få tag på det?
2
Svar
22
· Visningar
4 932
Senast: Piccadilly
·
Foder & Strö ts-värde i vanligt hö. Håller på att räkna om min foderstat och har bara analys på hösilaget han äter, men inte på höet. Han äter mest...
Svar
5
· Visningar
702
Senast: Apollo
·
J
Foder & Strö Jag har två frågor som jag hoppas att ni kan svara på. fråga 1: Våra hästar går ute dynget runt. Nu vill vi att de har mat hela...
Svar
5
· Visningar
680
Senast: milly
·
R
Hästvård På några av våra hästar har har vi sett älgflugor (usch)! Men nu har vi även sett att de har kala fläckar, små men utan upphöjningar...
Svar
2
· Visningar
872
Senast: Masse
·
H
Foder & Strö Jag har ett varmblodsto på 4år, som jag ger betfor och havrekross, men det verkar som att havre ger bara en massa onödig energi, ja...
Svar
7
· Visningar
923
Senast: popart
·
G
Foder & Strö Har ett problem som jag inte riktigt vet hur jag ska lösa. Jag har ett 20-årigt digivande sto som behöver så mycket mat att jag snart...
Svar
6
· Visningar
1 128
Senast: Gronda
·
C
Hästvård Vad är den bästa krämen mot mugg?
2 3
Svar
44
· Visningar
3 477
M
Foder & Strö Hejsan! Hur länge brukar ni ge era hästar b-vitamin?? När på våren/hösten brukar ni börja ge och ungefär när brukar ni sluta ge??
Svar
3
· Visningar
753
Senast: lundborg
·
K
Foder & Strö Fick ett råd att byta hälften av mitt kraftfoder(Hippo choise eller mustang original) mot korn för att banta och lugna ner min heta...
Svar
5
· Visningar
826
T
Hästvård Kusen har fått jätte konstiga uslag och vi misstänker ringorm men ändå inte för att det är inte riktigt likt. De sitter runt virveln...
Svar
14
· Visningar
1 698
Senast: Tomaten
·
I
Hästvård Hej, Jag funderar lite på vad ni betalar er hovis för att lägga på vinterskor med broddar samt snösula? Berätta lite... Vad anser...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
10 666
Senast: lundborg
·
Hästvård Gammelhästen mår inte så bra, har fått konstiga symptom: jättesvullen båda bak åt varken hö eller kraft den dag det upptäcktes...
Svar
4
· Visningar
793
Senast: Mirre
·
A
Foder & Strö En häst i stallet har en väldans diarre´, som inte ger med sig. Troligtvis beror det på höet, som vi vid förra leveransen fick lite...
Svar
3
· Visningar
1 038
Senast: BeastieBabe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Senast tagna bilden XV