Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

A
Foder & Strö Där mina hästar står har de analyserat ensilaget för kor (eller möjligen får). Jag har för mig att man kan räkna om värdena på en...
Svar
9
· Visningar
1 911
Senast: anja
·
A
Foder & Strö vad kan ni rekomendera? finns det någon bra bok som man kan köpa, låna på biblioteket som man verkligen lär sig mycket av och som det...
Svar
2
· Visningar
652
Senast: mirjada
·
N
Foder & Strö Vad ger ni för mat till era haflingers? hur mkt motion får dom?
Svar
4
· Visningar
1 159
Senast: Austarla
·
Hästvård Rakar man med- eller mothårs på hästen? För- och nackdelar med att klippa mot eller medhårs?? JAG BEHÖVER SVAR NU, för jag ska raka...
Svar
3
· Visningar
1 010
Senast: Chima
·
H
Hästvård Ska försöka posta denna tråden för den fungerar inte för CeciliaW. Är det någon som har tips på något kosttillskott man kan använda...
Svar
8
· Visningar
1 314
Senast: SusieQ
·
Hästvård Min häst har haft en låsning i ryggen som gjorde att han inte gick att sko på höger bak. Det var sist vi skodde som vi förstod att nåt...
Svar
9
· Visningar
945
Senast: musen21
·
B
Foder & Strö Någon som har något tips på något kraftfoder med lågt energivärde?:)
Svar
5
· Visningar
716
Senast: lilla_edvardsson
·
F
Foder & Strö Vilken müsli använder ni? Varför har ni valt den? Och till sist (för att slippa ringa runt så himla mycket :angel: ) - vad kostar den...
Svar
13
· Visningar
1 448
Foder & Strö Hjälp en okunnig hästmänniska... :o Min häst står på lösdrift och har fri tillgång till hösilage som vi köper av stallägaren - enl henne...
2
Svar
20
· Visningar
2 295
S
Hästvård Avmaskade alla hästarna på betet den 11 augusti med Noromectin. Undrar om jag ska behöva avmaska en omgång till nu när de kommit hem...
Svar
8
· Visningar
1 000
Senast: Madick
·
S
Foder & Strö Hej, jag har ett litet problem, hoppas ni kan hjälpa mig! Det är så att jag har en hopp ponny som är väldigt het då man rider. Just...
2
Svar
27
· Visningar
2 522
Senast: LaBelle
·
Foder & Strö Hej ! Jag skulle vilja ha lite fodertips till min "gentleman" som fyller 25 år till våren. Förra vintern var höe´t av usel kvalitet så...
Svar
6
· Visningar
1 006
Senast: Minilott
·
B
Foder & Strö Om man har ett hösilage med ungefär 6,7 MJ/kg foder, och torrsubstansen är 69%, är det för bra energivärde för att kunna ge fri tillgång...
Svar
6
· Visningar
1 215
Senast: Bärin
·
D
Foder & Strö Vet nån vad Krafft Protein och Krafft Energi kostar? Per säck alltså, och vad en säck väger. Håller på med foderstater i skolan och ska...
Svar
1
· Visningar
637
Senast: fjordinghanna
·
K
Hästvård Som jag skrivit i en annan tråd.. "Sparkskada ---> halt" så har nu min häst efter operation av benet fått kolik, som tur är stog hon...
2
Svar
21
· Visningar
2 002
Senast: Kelly
·
U
Hästvård ska ta ut en massör till den lilla hästen nu eftersom ja tycker hon har blivit känsligare för allting o lite mer irriterad..och fått...
Svar
4
· Visningar
823
Senast: Uddatyp
·
B
Foder & Strö Jag undrar hur ett "bra" proteinvärde ska ligga på? Alltså smältbart råprotein per kg torrsubstans! :)
Svar
8
· Visningar
1 169
Senast: Bärin
·
Foder & Strö Hej svejs! Jag undrar hur man lägger upp en bild?? Vill ha en bild med i min tråd, hur gör jag då?? Tacksam för hjälp!:bow: :bow:
Svar
1
· Visningar
540
Senast: milly
·
Hästvård Jag har haft spån men det var nog 1½ eller 2 år sedan..jag har halm just nu (som jag inte tål) och måste först göra slut på de 186...
Svar
14
· Visningar
10 301
Foder & Strö Hur mycket mera hö ska dom ha på vintern för att hålla värmen? Har en mullig liten bponny (shettis-russ) och en ganska tunn dponny. Båda...
Svar
2
· Visningar
705
Senast: åke
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama