Skadligt mkt protein? - hösilage HJÄLP!

Sv: Skadligt mkt protein? - hösilage HJÄLP!

Som sagt; jag har inte sett några avvikelser på hästen, snarare blev hon finare på det här grovfodret. Hon stod ju på princip samma värden som under betet (jmf vall ./. torrhö), bara det att hon inte hade fri tillgång på grovfoder.

Inga konstiga lukter, inga hudförändringar (hon är ändå extremt känslig just i huden och hade rätt skum svamp precis när hon kom).

Långsam invänjning är för mig självklart oavsett vilken foderförändring det gäller, sedan är det ju "bara" att vara uppmärksam på hur hästen mår. Mina står alltid under uppsikt av både veterinärer och alternativbehandlare, därför känner jag mig trygg i förvissning att NÅGON hade hojtat om de hade sett skadliga förändringar som jag själv till äventyrs inte skulle ha märkt.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej😊! Behöver hjälp att välja hösilage till mina två ganska lättfödda d-ponnyer🙏 Behöver ett silage med hyfsat lågt socker så det är...
Svar
5
· Visningar
422
Senast: Elo
·
Foder & Strö Har precis fått hem mitt fina Pre sto, hon har tappat en hel del muskler och hull efter resan från spanien. Gjorde analys på mitt hö och...
Svar
8
· Visningar
1 782
Senast: Jiovedi
·
Foder & Strö Här kommer ytterligare en foderfråga i mängden, dock med analys. För äntligen har analysen på hösilaget kommit, och jag sitter och...
Svar
4
· Visningar
1 559
Senast: mackan
·
Foder & Strö Jag har äntligen lyckats få en analys av stallets hö och tänkte räkna ut en foderstat. Det är bara det att jag knappt förstår någonting...
Svar
3
· Visningar
1 598
Senast: Boj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama