Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård När ska man avmaska ett dräktigt sto? Är det samma som med alla andra icke dräktiga hästar?
Svar
2
· Visningar
699
Senast: dramatik
·
H
Foder & Strö Min häst körs rättså hårt på träning och hon får 4kg hö på kvällen och 2 kg på morgonen.... Och hon är väldigt lätt gödd....:angel...
Svar
3
· Visningar
2 050
Senast: LaBelle
·
M
Foder & Strö Vad skulle ni gett till ett tinkersto på 500 kg, inte så hårt arbetande just nu utan ridning ca 4 dgr i veckan, mest skritt och trav, 13...
Svar
3
· Visningar
600
Senast: milly
·
Hästvård Nån som kan berätta vad det egentligen är och hur det verkar? Verkar det själv (och i så fall för vad- som "vanligt" linement eller...?)...
Svar
14
· Visningar
10 435
Senast: maximilia
·
M
Foder & Strö Jag har just fått hem min höanalys... Sitter och klurar på hur jag ska lägga upp foderstaterna utan att behöva byta ut allt för mycket...
Svar
1
· Visningar
675
Senast: milly
·
S
Foder & Strö Hörde av en bakant att det inte skulle va så bra att ge unghästar betfor. Min pålle ger jag 1 liter torr betfor fördelat på två...
Svar
6
· Visningar
1 729
Senast: Groddan
·
Foder & Strö Undrar lite över det här med färdig foder, är det någon som har koll på de olika kg prisen på bla, Mustang, Hippo, Fibergi, Krafft...
Svar
1
· Visningar
648
Senast: Egonson
·
Hästvård Någon som har erfarenhet av det och vill berätta lite hur det går till med mera? Tackar på förhand:bow: P.s Har inget med min...
Svar
4
· Visningar
1 154
Senast: Antiqua
·
M
Foder & Strö Ni som har skickat in analys till dessa och samtidigt vill ha en foderstatsuträkning, när fick ni den då? Jag har fått svaret på...
Svar
8
· Visningar
920
Senast: jinx
·
Foder & Strö Min 2,5 åring är lös i magen i dag. Har ökat suksesivt med hans mat, Han äter betfor , kraft grov, lusern hack , hösilage pluss hö...
Svar
4
· Visningar
709
Senast: fälttävlansnörd
·
Hästvård Hejsan! Jag undrar vad ni därute föredrar att ströa med till era hästar?? Halm? Spån? Torv? Papper? Själv ströar jag med spån...
Svar
15
· Visningar
1 123
Senast: Långnos
·
S
Foder & Strö Finns det någon bestämmelse på hur ofta en häst ska äta? Jag börjar bli lite orolig för min pålle. I vårat stall får de mat kl 7...
Svar
14
· Visningar
1 093
Senast: marti130
·
Hästvård Jag har bara ägt valacker. Så nu ställer jag en fråga som många säkert tycker är jättedum, men jag undrar verkligen!:D Varför söker...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
8 368
Senast: Långnos
·
A
Hästvård Efter mkt om och men har veterinären konstaterat en kotledsvrickning på min fjording.. *suck* Han har stått i sjukhage 2 veckor nu...
Svar
1
· Visningar
898
Senast: lizzie
·
A
Foder & Strö Är det någon som provat örterna Hippo Regulate och Hippo Response från Hippok9? :d Tror ni att det fungerar? Min valack är lite...
Svar
1
· Visningar
686
Senast: Amanty
·
Hästvård Unghästen har ju som många/alla vet jojat in och ut på klinik i 8 månder med upprepade ledinflammationer. Vurpade i hagen innan jul...
2 3
Svar
59
· Visningar
5 024
Senast: Camilla_H
·
A
Hästvård kan man efter att hästen har fått medlet och har haft det i munnen ett tag och svalt det, ge den lite mat? det står ju på förpackningen...
Svar
5
· Visningar
2 507
Senast: aysha
·
E
Foder & Strö Hej! Jag har funderat på att byta ut spånet till halm, men oroar mig för att hästen skall äta upp halmen. Jag köpte havrehalm förra...
Svar
11
· Visningar
1 401
Senast: Eeiram
·
Hästvård Hej alla! En rent hypotetisk fråga. Hur mycket anser ni att en hosthäst ska vara ute/dag. Om den börjar hosta frampå vårkanten efter...
Svar
4
· Visningar
687
Senast: shampiz
·
Foder & Strö Nu imorse gick dom ut på nyheterna från uppsala och sa att pga de konstiga symptomen som blivit på hästar som ätit hösilage/ensilage...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 204
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar