Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

T
Foder & Strö Läste i en tråd om att man inte ska ge hästar råghalm, varför? :crazy:
Svar
2
· Visningar
1 590
Senast: kryptisk
·
M
Hästvård man brukar säga att man inte ska anstränga hästen efter vaccination. vad händer om man gör det?? orkar inte kroppen ta hand om...
Svar
1
· Visningar
905
Senast: Roheryn
·
Hästvård Vi har för ett par dagar sedan fått avliva vår häst. Hon åkte djurambulans till helsingborg (står i halmstad). Hon kunde inte resa sig...
Svar
3
· Visningar
897
Senast: giffan
·
Foder & Strö Hallå! Jag är stolt ägare till en piggelin ungponny. Han kommer från början från Estland och stod en period på ridskolan innan jag...
Svar
8
· Visningar
1 034
Senast: Elin_B
·
J
Foder & Strö Hur mkt "vågar" man ge av lucernpellets? Är typ 1L/dag på tok för mkt? Hur mkt ger ni som fodrar med lucernpellets?
Svar
18
· Visningar
3 767
Senast: BeastieBabe
·
E
Foder & Strö Ja, när är havre för gammal för att ges? Fjolårshavre, är den sämre att ge än havre skördat i år? - Marie
Svar
2
· Visningar
810
Senast: Sock
·
A
Foder & Strö Orlolig hästägare med arab, sto osm är fem år och ganska svårfödd. Hon faller lätt ur på vintern. Har tjatat på min stallägare länge nu...
2
Svar
23
· Visningar
1 656
Senast: Teodora
·
Hästvård Hur vanligt är det att en häst som har haft korsförlamning får bestående men? Innebär detta att en tävlingshäst inte går att använda...
Svar
10
· Visningar
1 414
Senast: Prick
·
Foder & Strö Nu snurrar det till i huvudet... Hur mkt är t ex 20 000 mg i GRAM??
Svar
3
· Visningar
2 776
Senast: milly
·
T
Foder & Strö Jag skulle väldigt gärna vilja lära mig att räkna ut foderstater! Någon som är haj på detta som kan tipsa mig om böcker eller så som ni...
Svar
1
· Visningar
568
Senast: ang
·
Hästvård Hur lång tid brukar det ta innan det börjar värka? Hur är den smärtstillade efekten i det om man genför med Butta?
Svar
11
· Visningar
1 993
Senast: Immer
·
Hästvård Ja, nu undrar jag över den allmänna kunskapen och erfarenheten här på sidorna. Vi har varit till veterinär som visserligen höll med i...
Svar
14
· Visningar
2 202
Senast: Rikkan
·
E
Foder & Strö Hur lång övergånsperiod behöver man ha när man byter från vanligt hö till hösilage?
Svar
2
· Visningar
633
Senast: Egonson
·
Hästvård Ska snart in med mitt 6 åriga sto till klinik för detta men tänkte höra vad mina kära buke-vänner tror det är för fel på henne. Jag har...
Svar
1
· Visningar
764
Senast: Quinny
·
Hästvård Någon som vet vilket som är bäst till en häst med knäproblem?Att sko,vara barfota,skos med kilsula(fast det frestar gaffelbanden?)...
Svar
3
· Visningar
1 671
Senast: Ideaal
·
Hästvård Har en äldre häst som är väldigt fräsch - men - har haft en svår skada i en bakkota för ett par år sedan. Hon har funkat bra hittills...
Svar
8
· Visningar
895
Senast: Mitrolle
·
T
Hästvård Mina hästar har ju diarré och veterinären tyckte att vi skulle skicka in ett avföringsprov till Uppsala. Så jag har fått adress och så...
Svar
3
· Visningar
7 499
Senast: Tokmaja
·
A
Foder & Strö min polle börjar tunna ur i hull. Han får rätt mycket mat. Han är en d-ponny som rids normalt. han får; 8kg hö 2.5 kg hel havre 2...
Svar
10
· Visningar
1 150
Senast: lundborg
·
L
Hästvård hejsan! har lagt in en tråd förut om min ponny som har kotledsinflammatin båda fram. men nu undrar jag lite eftersom många har skrivit...
Svar
1
· Visningar
664
Senast: sasucatu
·
Foder & Strö Var kan man köpa djävulsklo, maskros och ringblomma till häst? Finns det på Gr*nngården lr kanske på hälsokostaffärer? Jag ska ge det...
Svar
2
· Visningar
950
Senast: musen21
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama