foder och urin

Sv: foder och urin

Förra vintern fick hon vanlgit hö, visserligen dåliga värden men ändå, sojamjöl lusern, krafft groove och då var hon hemsk!! så himla mager och alla revbenen kändes. Hade analys då och hon stod på 75 MJ och en kvot på ca 6 eller 7. Reds ganska lätt...

Om hästen går ute i jättehage så petar han väl i sig rätt mycket gräs med mycket vatten och lite näring? = mycket kiss och "mätt"

Känner igen mig.......:crazy:
Har dock bra hö med bra värden. och lade till fibergi bas för att foderstaten skulle bli ok. Men min häst (arab val) föll ur och blev "toppig"
Bytte då till Krafft groov och lite kornkros. blev jättebra.
Litar inte på Fibergi analysen måste ju ha varit den.
Eftersom vi inte har bytt något annat.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag äger en dräktig sak som matvägrar i tid och otid. Hon går in i högdräktighet i slutet på januari/början på februari. När hon inte...
Svar
2
· Visningar
1 072
Senast: elle12
·
Foder & Strö Jag är urkass på att räkna ut fodergivor utan bra foderprogram och sen gratisprogrammet på Hippocampus försvann så strular bara Freefarm...
Svar
0
· Visningar
1 070
Senast: Estivuz
·
N
Foder & Strö Jag behöver hjälp med vad för foder som skulle passa till detta hösilage! 63 ts 36 smältbart råprotein 5.5 energi 2.8 Ca 1.6 P...
Svar
12
· Visningar
937
Senast: Novalee
·
Foder & Strö fyllde i alla värden på hippocampus.... Ämne Behov Tilldelat Balans % Kommentar TS 4,5 7,6 68,9 Du...
2
Svar
32
· Visningar
2 425
Senast: Messy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar