Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vetegrodd-ojla?
Det är jättebra - men dyrt.
runt 6 tydligen
jag har faktiskt inte räknat så noga förut, utan "fodrat med ögat"...
men nu har vi inte så bra hö... + att det känns tryggare att ha lite koll...
hon är fin nu, så det gäller väl å passa på å fortsätta så!
Att hon var så mager förut berodde nog mer på andra saker än just fodret...
Jag tror jag fortsätter fodra henne som jag gör idag, men lägger till linfrö.. man ska ju inte byta foder för mkt heller så...
sen på lång sikt byter jag nog hippon mot krafft müssli eller nått... ska kolla lite priser...
men ska å kan inte äta havre, stärkelsen = pajjar magen, energin sätter sig rakt i huvet, vilket hon INTE behöver
är inte hippo alfa koncentrat? är det verkligen bra för magen??
eller ska man komplettera med det?
är det pellets?
måste förhöra min fodersäljare när jag åker dit nästa gång
tror våra hästar är rätt lika, har sett bilder på din!
hettsiga fullblodstander som vägrar lägga på sig ett gram men får överskottsenergi av ett havrekorn
1kg fibergi bas
1kg hippo bas harmoni
2kg hippo alfa
0,2kg linfrökaka
+ 6kg hö, 4kg HH
skulle ge
MJ; 133
Pr: 987
kvot: 7,42
så "sista frågan"
kan man ge 2kg hippo alfa utan å döda magen
hur mkt linfrökaka ger man normalt?! 0,2kg är ca 3dl
billigast skulle vara att ge bara fibergi elit istället för å blanda fibergi bas å hippo bas harmoni... men... folk säger att det inte är bra med allt sött... annars är det väl ett bra "tuggfoder"... eller tuggar de mer på bas harmoni?
Allt fungerar inte enligt "bok metoden".
Lär dej se hur din häst fungerar, det gäller att ha ett bra "öga" för sin häst.
Siffror hit o dit... jag blir galen på människor som fodrar sina hästar exakt efter vad deras foderstatsprogram har räknat ut. De tor blint på att detta ska fungera.
Även om hästen faller ur/eller blir tjockare fodrar de fortfarande som vanligt då de har en uträknad foderstat!!
Uhhhhh.....