Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Foder & Strö Ni som ger era hästar Fibergi. Vad ger ni mer?? Vad kostar en säck bas?? kommer inte ihåg va de kosta när ja gav ponnyn.. :confused...
Svar
4
· Visningar
732
Senast: Havregryn
·
P
Foder & Strö Är det någon skillnad på Kraffts müslifoder och Hippos müsli (bas)? Okej sammansättningen, men annars? Vilken tror ni är "bäst"...
Svar
3
· Visningar
698
Senast: piggis_83
·
B
Foder & Strö Finns det någon här som följer Hippocampos program. Jag anlitade krafft för att jämföra. Dom hade inte riktigt samma uträkningar. Vem...
Svar
5
· Visningar
994
Senast: mirjada
·
P
Foder & Strö Är det någon som har något bra bantningstips till en tjock nordis? Har hållt på i tre år nu och visst går det framåt, men ack så...
2
Svar
26
· Visningar
2 124
Senast: milly
·
K
Hästvård Håller på med ett skolarbete och undrar hur jag ska förklara vad vanvård är? Så här hade jag tänkt: Hästen får inte den vård, skötsel...
Svar
1
· Visningar
650
M
Hästvård jag vet att det finns många trådar om det men då handlar det ju emst om ifall dom funkar, jag vet inte ens vad det är ! Så, vad...
Svar
6
· Visningar
1 015
Senast: Diablo
·
S
Hästvård hej! jag skulle vilja veta så mycket som möjligt om tandvård. vill veta om tandfel, förslitningar, tandsjukdommar och en massa övriga...
Svar
1
· Visningar
625
Senast: sommarnatt
·
Foder & Strö Hästen väger 600 kg, äter hösilage som inte är analyserat (och kommer troligtvis inte att bli heller eftersom vi efterfrågade analys...
Svar
1
· Visningar
544
Hästvård Nu är det såhär att mitt sto får konstiga sår i "hålet" på utsidan av hasen om ni förstår vad jag menar? Men detta bara endast om jag...
Svar
12
· Visningar
1 720
Senast: lil-sis
·
Hästvård Har Duvaxyn och Equiffa samma innehåll?
Svar
3
· Visningar
1 531
Senast: em76
·
A
Hästvård Har läst lite olika trådar om bädd i boxar men vill ha lite mera svar. Har ni tid så kommentera gärna frågorna: 1. Hur djup / tjock...
Svar
9
· Visningar
2 287
Senast: Lutta
·
Hästvård Min häst blev skodd för ungefär 5 veckor sedan. Hovis satte på kilsulor fram men silikon mellan dem och hoven. Nu har silikonet åkt ur...
Svar
9
· Visningar
1 010
M
Hästvård Hej! Jag håller på att skriva ett projektarbete om inflammationer i hästars ben. Tänkte höra om någon hade bra tips på litteratur inom...
Svar
1
· Visningar
588
J
Hästvård åhh., så sur man kan va då ..:mad: måste bara skriva av mej lite.. Skulle sälja min D-ponny, men så ä hon halt, och så åker vi ner te...
Svar
15
· Visningar
1 554
Senast: Tramptass
·
Foder & Strö Jag använder det inte själv men stallägaren använder det och det luktar som en gödselstack i hela jäkla stallet nu. Efter 1 dags...
Svar
10
· Visningar
1 479
Senast: aramis
·
Hästvård Hur lång tid efter en kastrering är såret läkt ungefär? Min shettis hingst blev kastrerad för ca vecka sedan. M vH A_Z
Svar
2
· Visningar
781
Foder & Strö Efter mycket tjat och diskutioner i det stallet som jag har min häst så har jag bestämt mig för att göra analys på egen hand. Ingen...
2
Svar
21
· Visningar
1 638
Senast: B&B
·
M
Hästvård Hej. Tänkte kolla om någon här inne har tips på vad min häst problem kan vara. Han satt sin vinterpäls i slutet på sep, sen hela okt...
Svar
7
· Visningar
1 071
Senast: MissSindra
·
T
Hästvård Hur gör ni andra som bor i vargtäta områden för att skydda era djur? Hjäper elstängsel ngt? Eller är det uppsikt som gäller? Och...
2
Svar
22
· Visningar
1 919
Senast: Carolus
·
M
Hästvård Nu har muggen kommit tillbaka på min häst och det kliar nå fruktansvärt. Vad kan jag göra för att försöka få bort det? Funderar lite...
Svar
6
· Visningar
833
Senast: sissu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama