Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

L
Hästvård Min häst känns lite ojämn i början av ridpasset. Skrittar fram länge och sen när jag börjar trava så känns den lite konstig, typ som när...
Svar
3
· Visningar
893
Senast: shampiz
·
Foder & Strö har ett hlb sto med föl vid sidan, men nu nät betet försvunnit så har hon rasat i vikt man ser nästan varje revben ryggrad :( Man kan...
Svar
14
· Visningar
1 282
Hästvård hur ser svansarna ut på era hästar? både vid svans rot och längst ner.. gärna bild, skriv gärna vad ni använder hästen till och vad det...
Svar
11
· Visningar
1 277
Senast: allroundhästarna
·
Hästvård Ponera att ni har en extremt klipprädd häst, som även är väldigt rädd för veterinärer och sprutor.... Och som dessutom ska transporteras...
Svar
11
· Visningar
1 512
Senast: Centaur
·
Foder & Strö Oftas har man kanske inte alltid möjlighet att ta sig ut så många gånger om dagen man skulle vilja för att fodra sin/sina hästar. Men om...
2
Svar
31
· Visningar
1 912
Senast: Nuzzan
·
L
Hästvård ... han står och hänger i hagen och har ej ätit på hela dagen. Han fick vaccin mot både stelkramp och influensa igår, men var pigg...
Svar
18
· Visningar
2 892
Senast: Lovis
·
Hästvård som har läst om den mystiska sjukdomen som har fått 37 hästar avlivade? I samband med hösilage som är mögligt eller annat dåligt så kan...
Svar
16
· Visningar
1 521
Senast: Nafayette
·
M
Hästvård Börjar undra om det är jag eller pållen som är underlig...? Har ju varit krångel med hans bakända i flera månader nu, har...
Svar
10
· Visningar
1 080
Senast: MALINox
·
Hästvård Skulle ni kunna tänka er att sätta er utdömda häst på smärtstillande bara för att hästen skulle få göra det den älskar en sista gång...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 533
Foder & Strö håller på att försöka lära mig om foder,undrar nu om man byter ut ett kilo havre mot ett kilo kornkross.vilken skillnad gör det i...
Svar
4
· Visningar
1 042
Senast: Tacitus
·
A
Hästvård Har nu haft ett konstigt problem med min underbare haflingervalack i nära ett och ett halvt år (har haft honom i fyra år). :( Köpte...
Svar
4
· Visningar
842
Senast: Austarla
·
Hästvård Ni som har lösdrift; -Tar ni in hästarna vid en speciell temperatur eller kan dom bo ute vid t ex -25 grader? -Täckar ni hästarna...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 971
Senast: Austarla
·
T
Hästvård Nu har min häst haft vitt snor i näsan från och till i mer än 2 veckor, och jag undrar vad jag ska göra åt det:confused: ...kan jag...
Svar
1
· Visningar
698
Senast: dannilall
·
K
Hästvård ( Nu kanske jag la in denna på fel ställe , men det är bara att flytta :smirk: ) Ni som inte har skor på era hästar , hur gör ni på...
Svar
15
· Visningar
1 164
Senast: Druvan
·
Hästvård Min häst brukar ofta vara svettig på morgonen, riktigt löddra om honom, men han äter och har ätit upp kvällsmaten sedan kvällen och på...
Svar
13
· Visningar
1 694
Senast: sissu
·
J
Hästvård Min häst blir ALLTID lös i magen när ja rider dressyr. Och den har inte ont någon stans. Det är redan kollat av en vetrinär. Och när han...
Svar
2
· Visningar
709
M
Foder & Strö Jag tänkte att jag skulle köpa hem dessa örter att ge till mitt sto som hostar litegrann; timjan, lakrits, läkemalva, fänkål, vitlök...
Svar
11
· Visningar
1 317
Senast: B&B
·
Foder & Strö Hejsan!! Är det någon här inne som ger Kiselgur till sin häst? Är det 30g man ska ge till dom? Och isåfall, är det nån som kollat...
Svar
2
· Visningar
730
Senast: Molin
·
Hästvård Rider en treåring lite lätt men han körs också. Nu har han de senaste två gångerna visat en ovilja för att trava. När jag driver på så...
Svar
1
· Visningar
793
Senast: splash
·
Hästvård Hade aldrig förut hört talas om sjukdomen botulism, men sedan läste jag om den i en tidning. Verkade vara en förskräcklig sjukdom (läs...
Svar
3
· Visningar
823
Senast: _Runaway_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama