Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Nyfikna frågor: Är det någon här som har erfarenhet av "gröngröt" och i så fall på vilka typer av skador? Hur länge och ofta...
Svar
0
· Visningar
3 852
Senast: Darby
·
Hästvård Hur? vad gör man mer än skär upp den? håller på med ett prov i hästens sjukdomar och har då frågan: Vad är symptomen på hovböld...
Svar
3
· Visningar
949
Senast: Mirre
·
L
Foder & Strö Vad ska man ge för slags foder /fodertillskott för att hästen ska få i sig alla mineraler,vitaminer m.m per dag. ? Har en 5 årigt sto.
Svar
2
· Visningar
697
Senast: Bucus
·
P
Foder & Strö Ni som har hästarna på halm och räknar foderstat för dem, hur tänker ni när det gäller tillskottet (energi och stråmängd) från halmen de...
Svar
4
· Visningar
653
Senast: Egonson
·
E
Hästvård hej på Er alla! Jag skulle behöva hjälp med adresser och om någon vet priser, jag måste analysera vatten, hö och hästens avföring för...
Svar
2
· Visningar
855
Senast: Mynta2
·
P
Hästvård Hej hej allihop! Jag är ny här på forumet och har en liten förfrågan. Det är nämligen tyvärr så att min lilla nordis har någon form av...
Svar
5
· Visningar
2 332
Senast: Lintu
·
M
Foder & Strö Någon som vet skillnaden både i pris och innehåll på Krafft miner blå och grön? Man kan ju gå in på hemsidan o kolla, men det är ju...
Svar
11
· Visningar
2 019
Senast: bussig
·
Foder & Strö jag tror det är fler än jag som känner mig halvschysst mot hästarna när jag lägger lunchhöet på backen, kanske leran, sanden, ja ni...
Svar
18
· Visningar
2 514
Senast: pewa
·
B
Foder & Strö Finns det inget selen i hö ?
Svar
5
· Visningar
830
Senast: bussig
·
A
Hästvård Har någon varit med om att deras häst luktar illa? Jag har ett 15årigt sto som jag haft i 2 månader. På sig har hon ett fodrat regntäcke...
Svar
6
· Visningar
2 353
Senast: Aatos
·
Hästvård Jag ger min häst linfrökross varje dag, alltså sånt vanligt att blanda med vatten. Innan jag började fick min häst nämligen lite hård...
Svar
1
· Visningar
669
Senast: Dalatjej
·
Hästvård 1. Hur kan en häst få en lösbenbit eller är det medfött? 2. Hur uppkommer pålagringar i en led? Tacksam för svar:bow:
Svar
4
· Visningar
1 395
Senast: krambanan
·
Hästvård Det finns de som påstår att det inte är något fel på Misse.... Avgör själva.... :angel: Tyvärr syns inte allt, riktigt dåliga...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 586
Senast: Albatross
·
L
Foder & Strö Ni som ger müsli till era hästar, vilket märke ger ni ? Hur dyrt är det ? Vad innehåller det ? Och vart köper ni det ? Varför ger ni...
Svar
1
· Visningar
559
Senast: lindaplutt
·
O
Foder & Strö varför ger man hästar det? vilken mängd ska det ges i?
Svar
1
· Visningar
628
Senast: Tolly
·
Hästvård Under tiden min häst stog på klinik för några dagar sen fick hon Domosedan(lugnade) och Butomidor vid rn skoning så därför undrar jag...
Svar
11
· Visningar
2 143
Senast: Miss Sixty
·
C
Hästvård Min Nisse har två "foderknölar" vid manken.Hur blir man kvitt sådana? Jag har masserat och fick Hibiscrub av vetrinären, vad mer kan jag...
Svar
2
· Visningar
868
Senast: cribba
·
Hästvård När har ni märkt att era isisar haft växtvärk? Vad har ni gjort? Har en 3 åring som verkar vara inne i en sådan, vet inte annars...
Svar
4
· Visningar
623
Senast: Hrannar
·
V
Hästvård Hur ser man om en häst är halt? Alltså, Inte blockhalt, men lite halt? Finns det några knep för att se? *nästan nybörjare* :angel:
Svar
5
· Visningar
750
Senast: ankic
·
U
Hästvård min häst gillar inte när man borstar magen o ryggen o bogen...de går när ja har hållt på o borsta ett tag men i början blir hon sur...
2
Svar
27
· Visningar
2 687
Senast: moonlightgarden
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar