Min friska häst?

Sv: Min friska häst?

Hittade ganska omgående en engelska sida där det stod att giftstruma hos häst kan vara till följd av ett överintag av jod. Detta betyder att det måste finnas utländska studier på detta ämne, om inte din veterinär kommer fram till något på det där mötet, kan det vara värt att kolla hur det ser ut utomlands.

Det verkar dock som om det är mer vanligt hos föl än vuxna hästar.

Senast ändrad:
Sv: Min friska häst?

Såg precis att du fått mycket bättre svar i din andra tråd om struma (men det var försent att radera mina). Hoppas att allt går vägen - här håller vi alla tummar, tår, hovar, klövar och klor som finns.

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 382
Senast: Grazing
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 901
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 974
Senast: kma
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Behöver skriva av mig... och nej, innan någon anmäler till polisen - det är inte ett människobarn det är talan om. Men min hästs bebis...
Svar
14
· Visningar
2 572
Senast: Tualma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama