Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

C
Hästvård Om en häst har varma hovar, måste den ha fång då? Kan den int ha varma hovar annars? Jag har tre islandshästar och alla har lite varma...
Svar
2
· Visningar
1 172
Senast: Centaur
·
Hästvård Mina 2 hästar blev vaccinerade mot influensa den 28 oktober. 1 vecka tog jag det lungt och red dom ej svettiga, bara lätt motion. 8...
Svar
1
· Visningar
811
Senast: Luna10
·
Hästvård Senaste veckan har min häst blivit märkbart trött! Och jag kan inte komma på någon direkt anledning. -Det "borde" inte vara fodret...
Svar
11
· Visningar
934
Senast: ida.kar
·
J
Hästvård Min häst blir ALLTID lös i magen när ja rider dressyr. Och den har inte ont någon stans. Det är redan kollat av en vetrinär. Och när han...
Svar
1
· Visningar
708
Senast: orion_x
·
S
Hästvård Min 4-åriga valack har aldrig haft mugg tidigare, men har nu fått rejält på höger bak och även lite på vänster bak. Har precis flyttat...
Svar
16
· Visningar
1 305
Senast: Långnos
·
F
Foder & Strö Min pålla har börjat gnaga på stallets träinredning till stallägarens stora fasa. Jag har hört att det är något som fattas i...
2
Svar
27
· Visningar
2 428
Senast: godishanna
·
Foder & Strö Ni som har hästar som blir alldeles för pigga av för mycket havre, vad ger ni istället? Min häst blir "galen" om han får för mycket...
2
Svar
24
· Visningar
2 180
Senast: Matiz
·
C
Foder & Strö Min haflingervallack på 11 år är för tillfället väldigt dålig i magen! :crazy: Han har varit halvkass i magen lite från och till alltid...
Svar
19
· Visningar
1 731
Senast: Osäker_
·
F
Hästvård Min häst har nu våtmugg som min veterinär kallade det på alla 4 benen (bara på ballarna, inte i själva kronranden)Veterinären var ute...
Svar
3
· Visningar
1 038
Senast: lippan
·
L
Hästvård hjälp, min nya arab som jag nyss köpt ramlar ihop när jag spänner sadeljorden. enl förra ägaren har han aldrig gjort så förut. men nu...
2
Svar
29
· Visningar
3 868
Senast: Fiorano
·
Foder & Strö Enkel fråga, vad väger foderkalk? Alltså, ungefär hur många ml är 20g?
Svar
6
· Visningar
2 525
Senast: BeastieBabe
·
Foder & Strö Pålle har varit väldigt trött och seg senaste veckan. Börjar fundera på en mängd olika anledningar varför och självklart kan ju fodret...
Svar
2
· Visningar
743
Senast: Morran
·
K
Foder & Strö Började med linfrön för 5-6 dagar sen och nu är hon ganska lös i magen, kan dom göra så att dom blir de eller kan de bero på för mycket...
Svar
2
· Visningar
1 847
Senast: Kelly
·
F
Foder & Strö Hur länge har ni fått vänta på analysen från dem efter att ni skickat iväg blanketten?
Svar
8
· Visningar
2 317
Senast: jamman
·
D
Hästvård Jag undrar lite grann hur ni behandlar mugg. Jag har tidigare behandlat mugg med att först smöja på en mjukgörande salva och sedan ta...
2
Svar
35
· Visningar
2 738
Senast: lundborg
·
Hästvård Nu är damen inte bara stel, utan halt också. Ser ut som det sitter i samma framben som hon tidigare är behandlad i för...
Svar
2
· Visningar
785
Senast: Thera
·
P
Hästvård Min häst har varit lös i magen i ca 1 vecka nu och jag fattar bara inte varför.. Hon har inte bytt mat eller ätit dålig mat och avmaskad...
Svar
13
· Visningar
995
Senast: Phorsytia
·
S
Foder & Strö Hm, ja man blir bara mer och mer förvirrad. Alltså om man ger alger ska man inte ge soja då eller tvärtom? Mina hästar har inte fått...
Svar
15
· Visningar
1 392
Senast: musen21
·
Hästvård Just nu har vi tydligen en meterologisk vår, och gräset spirar på nytt, näringsrikt. Min häst står återigen med ett litet återfall och...
Svar
9
· Visningar
1 553
Senast: Differans
·
N
Foder & Strö jag känner en som har en b-ponny som är riktigt FET... jag har ridit henne under ca ett halv år men nu e jag för tung å lång så jag har...
Svar
2
· Visningar
652
Senast: New Aperitif
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama