Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

G
Foder & Strö Jag har en liten shettis kille som alltid är så lös i magen, han är 3 år och körs regelbundet, äter hösilage (kan det vara de han blir...
Svar
2
· Visningar
819
Senast: goldenG
·
T
Foder & Strö Hur mycket hö, på ett ungefär, brukar ni ge era varmblodiga travare såhär års oavsett analysvärdena, mera med tanke på mag-tarm-välmående?
2
Svar
23
· Visningar
2 804
Senast: lola97
·
F
Hästvård sa min hovslagare sist hon var ute. Men det finns ju många som påstår motsatsen. Hur ligger det till egentligen?
Svar
14
· Visningar
1 892
Senast: Ämelie
·
S
Hästvård Jag rider en islänning några ggr i veckan. Det konstiga med honom är att han ibland går orent i traven.. Inte att han haltar men lixom...
Svar
1
· Visningar
541
Senast: Björk
·
Foder & Strö Flera hästägare i min omgivning har börjat fodra med stora mängder morötter, ca 1-2 kg/dag. Ingen av dem räknar på sina foderstater...
Svar
3
· Visningar
919
Senast: jezzie-
·
Foder & Strö Har hört att maxgivan på kli är ca 10e-3*(hästens vikt i kg). Vad händer om man överskrider denna mängd? Är det skadligt för hästen? Jag...
Svar
9
· Visningar
768
Senast: lundborg
·
K
Hästvård när ni lägger på liniment på ryggen? och varför gör ni det? och varför linimentar ni era hästars ben?
Svar
9
· Visningar
1 114
Senast: piggis_83
·
Z
Hästvård Skall kolla på en häst i helgen, och i närheten fanns en annan intressant jag ev tänker kolla på... Dock blir jag lite tveksam. Hästen...
Svar
6
· Visningar
792
Z
Foder & Strö Min häst har problem med luftrören - astma och jag har åtgärdat hans miljö, medicinerat etc men inget har hjälpt. Så jag skulle vilja...
Svar
2
· Visningar
1 484
Senast: Balderum
·
T
Hästvård Finns det något bra sätt att lidra gallor? Om man använder liniment, ska det vara värmande eller kylande? Min ponny har ofta varma...
Svar
9
· Visningar
3 594
Z
Hästvård Under en tidsperiod på ca fem år har tre hästar tagits bort pga kolik på en ridskola jag känner till. Är detta normalt???:eek: Har...
Svar
4
· Visningar
826
Senast: Zonya
·
M
Foder & Strö Hej! Jag undrar varför man ger linfrön och hur mycket man skall ge? Har hört att det är väldigt bra för människomagar men för hästar...
Svar
2
· Visningar
707
Senast: Jozzi
·
Hästvård När en människa masseras ska man vila ett par timmar innan träning. Gäller samma regel på hästar oxå? Jag har nämnligen hört allt från...
Svar
16
· Visningar
4 067
Senast: kallzon_
·
Foder & Strö någon som har koll på vad den kostar ungefär? håller på att räkna ut foderkostnaderna...:d
Svar
4
· Visningar
1 084
Senast: pinky
·
S
Foder & Strö Vårt inköpta ensilage har en kvot på 10,5. Det är tänkt att fölen och ett-åringarna ska få fri tillgång. Jag har ingen tidigare...
Svar
7
· Visningar
1 332
Senast: Mitra
·
T
Hästvård hej! Skodde hästen häromdagen med ny hovis som upptäckte att hon har svamp i strålen!:eek: Jag känner mig som en dålig hästägare nu...
Svar
10
· Visningar
2 266
Senast: allroundhästarna
·
O
Foder & Strö Har en liten fundering:confused: Bortsett från höet vad skulle ni ge ett arabsto på 5 år som är dålig i hull och utan muskler? Har...
Svar
1
· Visningar
588
Senast: Genesis
·
I
Hästvård Hej! Min häst har haft lymfangit och nu är benet väldigt tjock på henne när hon står in. Är det någon som har nått tips om hur man kan...
Svar
16
· Visningar
4 360
Senast: San Q
·
C
Foder & Strö Ja, ni ser ju rubriken :) Hur mycket väger en liten fyrkantsbal med hö, i snitt? Förstår ju att det är olika beroende på hur hårt packad...
Svar
8
· Visningar
16 755
Senast: aramis
·
B
Hästvård När tycker ni att man behöver börja täcka en oklippt häst (som ska vara oklippt, vill att han ska sätta päls), i mitt fall ett varmblod...
Svar
7
· Visningar
855
Senast: Tölva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama