Förhöjda njurvärden katt, ultraljud?

Joppsa

Trådstartare
Hej allihop! Enligt blodprov så har min 14 åriga katt höga njurvärde, Kreatinin 264 (60-160 ref).. samt Urea 18 (5-12 ref). Han äter och dricker normalt och är vid gott humör, busar. Han har magrat lite de senaste månaderna, det är det enda symtomet.
Veterinären upptäckte även måttligt blåsljud på hjärtat, ej medfött då veterinär undersökt honom tidigare.

Pga blåsljud ska man ju vara försiktig med att söva honom men veterinär rekommenderar att vi nu går vidare med ultraljud för att undersöka hjärta och njurar.
Gör man alltid ett ultraljud vid förhöjda njurvärde? Njurmat nämndes ej av veterinär.
Pga blåsljuden hade det känts bättre att byta till njurmat och sen ta nytt blodprov, eller är det helt fel tänkt? Om ni har erfarenhet av njurproblem med katt så är det mycket uppskattat med tips och råd, tack på förhand! Bästa hälsningar Johanna

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Jag var hos min vetrinär häromdagen för en hälsokontroll på min katt Zorro för jag tyckte han visade tecken på att inte må bra. Han...
2
Svar
22
· Visningar
1 121
Senast: Shilton
·
Katthälsa Hej! Har läst massa trådar men inte specifikt hittat det som jag söker så jag provar här. 2016 reagerade jag på att vår (mina...
Svar
12
· Visningar
5 707
Senast: mackan
·
Katthälsa Vi har en katt som är runt 7 år gammal. Vi vet inte exakt eftersom vi fick honom från ett katthem. Vi har haft honom i 6 år och han har...
Svar
4
· Visningar
2 572
Senast: Rhinos
·
Katthälsa Jag har två Ragdolls, en hona på 5 år och en hane som är 7 år, båda kastrerade. För drygt ett och ett halvt år sedan började hanen gå...
Svar
0
· Visningar
967
Senast: Novienna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama